Hlavní obsah

Rodina Mercedes-AMG bojovníků se rozrůstá. Ale neměkne?

Foto: Mercedes-AMG

Mercedes-AMG A35

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zmatek ve jménech modelových řad Mercedesů trvá už celé dekády. Jedna jistota tu ale byla vždy – když to mělo nálepku AMG, mohli jste si být jistí, že si z toho sednete na zadek. Jenže nedávno přišli kluci z Affalterbachu s novou strategií polovičních AMG – slabších a méně hardcore modelů, které jsou pořád dost rychlé, ale zároveň s nimi jde snáz denně jezdit.

Článek

Nemluvě o cenové dostupnosti: 400koňový E43 AMG začíná na dvou milionech, E63 s 570 koni je o rovný milion dražší. To si pak sakra rozmyslíte, jestli vážně potřebujete takhle brutální silniční raketu. Jenže spousta fanoušků AMG se obává rozředění čisté krve pouličních závodníků a ztráty integrity značky. Své polínko do ohně k tomu přihazuje i nejmenší model, novinka A35 AMG. Tobias Moers, šéf AMG, se však dušuje, že nové poloviční AMG nejsou odfláknuté modely. „A35 sdílí řadu komponent s příští A45,“ prohlásil Moers novinářům na autosalonu v Paříži: „A co se týče jízdní dynamiky, jsme na stejné úrovni jako odcházející A45. Akorát s nižším výkonem.“ Což je pravda, minulá A45 měla čas na stovku taky kolem 4,5 sekundy a upalovala elektronicky omezených 250 km/h, což odpovídá schopnostem A35 i přes deficit 75 koní. AMG A35 tedy sotva můžete označit za pomalé. Stále však zůstává dost prostoru pro extrémní A45…

O chystaném ostřejším AMG A45 sám Moers v Paříži taky profláknul pár zajímavostí: má mít přes 400 koní (to aby předskočil 400koňovou RS3 a uzmul si tak titul nejsilnějšího hot hatche na trhu) a speciální pohon všech kol s „driftovacím“ režimem (jako má AMG E63 4MATIC+). Zatímco pohon všech kol modelu A35 dokáže poslat na zadní kola maximálně 50 procent točivého momentu, A45 má umět zaměstnat zadní kola daleko větší silou, aby tak zadek mohl pod plynem uklouznout do strany, jako to předvádí právě E63 nebo třeba Focus RS.

V AMG prý také zapracovali na podvozku – aktuálně testují řadu nastavení, ale už teď jde o velký posun vpřed, co se týče souladu každodenního pohodlí a sportovní tuhosti. Což je sakra dobře, protože minulá A45 jezdila jako žebřiňák. Celkově by tak řízení nové A45 měl být mnohem emotivnější zážitek než u minulé verze. A taky by měla představovat opravdový skok oproti rychlé, ale kultivované A35. Hm, takže kdo vlastně potřebuje A35?

„Stará“ A45 vs. nová A35:

Nebojte, nezájem jí vážně nehrozí. Tobias Moers se netají radostí z rostoucích prodejů jeho AMG divize, ale spíš než podrývání pevných kořenů AMG vidí v nových polotučných modelech příležitost pro zákazníky, kteří chtějí rychlé a výjimečné speciály, ale zároveň nechtějí trávit dny krocením rozlícených plnohodnotných AMG bestií. A pak jsou tu ještě peníze. „Z mého pohledu tu jde hlavně o poměr ceny a hodnoty,“ shrnuje Moers přínos nové řady modelů a hned vysvětluje: „Když jsme představili minulou A45, hodně lidí se ptalo, jestli nekazíme image značky AMG. Kdepak, my ji jen zpřístupňujeme novým zákazníkům.“ Nakonec tohle dělá Audi se svými S a RS modely už celé věky a nikomu to neubližuje, tak proč by to mělo ohrozit AMG?

A co vy, vystačili byste si s rychlým 306koňovým AMG A35, nebo si raději počkáte na brutální AMG A45 se 400+ koni?

Reklama

Související témata:
Načítám