Hlavní obsah

Renault Trezor představuje nový designový směr

Foto: Archiv Garáž.cz
30. 9. 2016

Renault přivezl do Paříže koncept elegantního kupé Trezor. Zrovna tuhle francouzskou kreaci bych si v sérii nechal líbit. A když budeme hodně doufat, třeba se něco podobného nakonec dočkáme. Naděje umírá poslední.

Článek

Když jste francouzská automobilka a chcete předvést svůj nový designový směr, tak vyrobíte nějaký nádherný, elegantní sporťák. Koneckonců, těch běžných nákupních tašek bude pak na ulicích až až. A Renault ani tentokrát neudělal výjimku a do Paříže za tímto účelem dovezl koncept Trezor.

Trezor je placaté dvoumístné GT, které je pochopitelně trendy a tvarově vůbec neodpovídá svému názvu - na rozdíl od některých SUV konceptů. Je plně elektrické, a aby se ušetřila hmotnost, je jeho karoserie kompletně karbonová - jako kontrast k ní pak vůz dostal červená okna (jinou funkci u nich asi nehledejte). A protože je to koncept, má vpředu jednadvacítky a vzadu dvaadvacítky. Protože proto.

Karoserie je dlouhá 4,7 metru a má koeficient odporu vzduchu pouhých 0,22. Díky karbonovému monokoku se prý ušetřilo hodně na hmotnosti, i tak ale Trezor váží 1600 kilogramů. Za to může elektrický pohon ukrytý pod vrchním dílem karoserie. Ten se odklápí celý a umožňuje přístup do dvoumístné červené kabiny i do zavazadlového prostoru. V interiéru je velký zakřivený displej se sklem Corning Gorilla Glass odolným vůčí škrábancům. Před sedadlem řidiče je pak hranatý volant, který tedy působí jako ze sci-fi braku osmdesátých let. Neberte mne špatně, ale v tak krásném autě působí asi stejně futuristicky, jako kdyby tam byl volant a diodová přístrojovka z KITTa. Vlastně vám ale tvar volantu může být ukradený, stejně je Trezor vybaven primárně autonomním řízením. 

Pohonná soustava je původem z Formule E a má výkon 260 kW (ano, máme radši údaj 350 koní, ale ty kW k elektromobilům pasují lépe) a točivý moment 380 N.m. To vše putuje výhradně na zadní nápravu, což nezní špatně. Na stovku se prý Trezor dostane za méně než 4 sekundy. Dvě velké chlazené baterie jsou umístěny kvůli rozložení hmotnosti vpředu a vzadu. Dojezd však automobilka neuvádí. 

Možná jsem na to auto zbytečně tvrdý a měl bych ho více velebit. Jenže to by tu musela být alespoň mizivá šance, že ho Renault postaví. Takhle nás automobilka vždy namlsá nějakým úžasným konceptem a pak na silnicích vidíme akorát naftový Mégane.

Reklama

Sdílejte článek