Hlavní obsah

Range Rover Sport fasuje díesel... a určitě vás překvapí!

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Proti naftě jako takové samozřejmě nic nemáme, ale malé motory ve velkých autech nás občas trápí. A dokonce ani nemusí mít matoucí slůvko Sport v názvu. Range Rover nás proto nečekaně zaskočil.

Článek

Nejrůznější označení Sport, GT a R jsou často pouze marketingovou vějičkou (tím spíš, když je za nimi nenápadné slůvko Line), ale Range Rover Sport se doposud prodával především s osmiválcovým pětilitrem posíleným kompresorem, vrcholným motorem mj. i z Jaguaru F-Type, jednotkou s obří lineární silou, úžasným zvukem, zkrátka báječným charakterem. A teď se k němu přidává i slabší eFkový bratříček, přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 340 koní. V obou případech potentní motory, jejichž sportovní ráz a výkon nelze popírat. Na vůz podobných rozměrů víc než adekvátní volby.

Foto: Archiv Garáž.cz

K téhle řadě teď ovšem přibyl dvoulitrový diesel, snad jako omluva za vyšší emise v případě benzínových alternativ. Může se pochlubit mocným krouťákem 500 N.m a výkonem 240 koní. S dopředným pohybem Range Roveru by tedy neměl být problém, ostatně jedná se o základní motorizaci tzv. pro šetřílky. Jenom nás trochu dráždí to slůvko Sport. Proč tenhle motor není v základním Range Roveru a Land Rover definitivně neoddělí tyto modely, které si lidé vně fanoušků značky neustále pletou i proto, že spolu sdílí skoro všechno. Problém je v tom, že "obyčejný" Range Rover vlastně úplně obyčejný není - na rozdíl od Sportu sází na luxus a nemůže si dovolit nabízet nějaké bezkrevné motory. Dvoulitrový diesel tak musí být v obou variantách, bez ohledu na název nebo image. Co na tom, že bude spousta lidí kroutit hlavou. Důležití jsou ti, kteří přijdou do autosalonu s otevřenou peněženkou.

Reklama

Načítám