Hlavní obsah

Rally – zábava pro celou rodinu?

Foto: Archiv Garáž.cz
24. 5. 2017

Automobilové soutěže patří k nejatraktivnějším a logicky také nejnavštěvovanějším disciplínám motoristického sportu nejen u nás, ale vlastně kdekoliv na světě. Aby se přízeň diváků udržovala a v optimálním případě jejich počet dále rostl, nelze jen závodit.

Článek

Důležité jsou i okolní aktivity, jimiž se podchytí zájem těch, kteří nepatří k tvrdému jádru motoristických fandů. Jak moc záleží na přístupu k marketingovým aktivitám, ukázal v uplynulých letech Volkswagen. Jeho tovární tým v MS povznesl šampionát na vyšší úroveň, což se odrazilo v ukazatelích sledovanosti. Po jeho náhlém odchodu ze scény zůstal volný prostor, který zatím jeho následovníci nedokázali zcela vyplnit. Navzdory rychlejším a atraktivnějším vozům, které mnozí pamětníci přirovnávají ke slavné éře skupiny B z 80. let…

Foto: Archiv Garáž.cz

Něco podobného přinesla českému rallysportu automobilka Škoda. V roce 2015 se naplno zapojila do mistrovství ČR s tehdy nově uváděnou Fabií R5 a od té doby sklízí úspěchy na poli sportovním i marketingovém. Domácí seriál se především díky účasti továrního týmu stal zajímavým pro média i veřejnost. Už to není popelka, která se ve sportovním zpravodajství krčí kdesi na poslední stránce pod čarou vedle házení šipek.

Foto: Archiv Garáž.cz

V dnešní době není snadné vzbudit pozornost veřejnosti v masovějším měřítku. Na vině nejsou jen chrámy konzumu. Své přidává i jistá anonymita virtuálního světa, v němž se zejména mladší generace stále častěji pohybuje. Přesvědčit někoho k opuštění pohodlí domova a návštěvě sportovního podniku je stále těžší. U rally to platí dvojnásob, neboť se pojí s určitým stupněm nepohodlí. Jakkoliv téměř automatické vítězství Kopeckého Fabie může leckomu připadat jako nuda, zásluhy mladoboleslavské továrny na propagaci rally u nás nelze zpochybnit. Investice lidské i ekonomické se zasloužily o to, že české soutěže dnes zajímají mnohem širší okruh konzumentů, než je hrstka petrolheadů. „Angažmá v rally vnímáme jako součást naší komunikace s veřejností. Vycházíme při tom z dlouhé tradice motorsportu v automobilce Škoda, ale samozřejmě volíme postupy odpovídající současné době. Jako výrobce vozů s vysokou užitnou hodnotou chceme přilákat celé rodiny, čemuž přizpůsobujeme doprovodný program v místech konání jednotlivých soutěží,“ vysvětluje motivaci společnosti Škoda Auto ředitel jejího tuzemského zastoupení Luboš Vlček.

Foto: Archiv Garáž.cz

A jaké aktivity tedy mladoboleslavská automobilka v rámci domácích soutěží vyvíjí? V servisní zóně každé soutěže rozbalí svůj Škoda Park, kde nabízí zábavu i poučení. Zatímco dospělí si mohou vyzkoušet svou zručnost při výměně kola na trenažéru či zajet rychlostní zkoušku na simulátoru, pro ty nejmenší je připraven dětský koutek s malováním, focením i různými hrami a soutěžemi. Nechybí ani autodráha s RC modely vozu Škoda Fabia R5. Ve spolupráci s místně příslušnými dealery probíhají po dobu soutěže testovací jízdy s nejnovějšími sériově vyráběnými Škodovkami. Jednu z nich lze dokonce získat zcela zdarma. Stačí odpovědět na několik otázek u přítomných hostesek a zařadit se tak do hry o úplně novou Škodu Octavia RS 4x4.

Reklama