Hlavní obsah

První I.D. od Volkswagenu bude levnější než Tesla Model 3

Foto: Archiv Garáž.cz
17. 7. 2017

Dostupná Tesla se blíží mílovými kroky, a tak v koncernu začínají nahlas mluvit o armádě elektromobilů z řady I.D. První z nich přijede až v roce 2020, ale ani zdaleka nebude poslední. Co od něj vlastně můžeme čekat?

Článek

Vůbec první auto na nové platformě MEB bude elektrickým bratříčkem Golfu. Můžeme jen spekulovat, jak se vlastně budou jednotlivé vozy jmenovat, zvlášť když má Volkswagen momentálně v nabídce variantu e-Golf. Právě na ní si můžeme snadno předvést, jaké změny nás za necelé tři roky čekají. Aktuální e-Golf se dočkal zlepšení dojezdu z původních 200 na 300 km, zvýšení výkonu na 134 koní a prodává se za 960 tisíc Kč. Právě cena oproti standardním zážehovým Golfům je asi největší překážkou, zvlášť s přihlédnutím k tomu, že v Česku neexistují žádné zelené pobídky. 

Foto: Archiv Garáž.cz

První model I.D. by měl mít podle prvních propočtů dojezd minimálně 400 km (podle některých metrik ale i výrazně víc), výkon cca 170 koní a prodávat by se měl podle zástupců automobilky o osm tisíc dolarů levněji než Tesla Model 3. Je samozřejmě otázkou, jestli myslí základní cenu Modelu 3 (cca 840 tisíc Kč), nebo Elonem Muskem zmíněnou průměrnou cenu i s příplatky, vyvozenou z toho, jak si zákazníci auto opravdu objednávají. Ta je totiž asi o sedm tisíc dolarů vyšší. I tak by se ale jednalo oproti e-Golfu o výrazné polepšení o nemalé peníze. V optimističtějším případě by se novinka dostala cenově někam na úroveň Golfu GTI a GTD, možná dokonce ještě níž. A to už by při rozumné dynamice (slíbenu máme akceleraci z nuly na sto za osm sekund) a případném rychlonabíjení dává smysl.

Foto: Archiv Garáž.cz

Volkswagen v této úvaze také počítá s tím, že pořizovací ceny baterií do roku 2020 klesnou a vozy bude možné vyrábět levněji. A v plánu je minimálně pět dalších modelů v následující pětiletce, mezi nimi prý i dva sedany, což by mohlo poukazovat na elektrickou obdobu Octavie a Superbu, resp. Jetty a Passatu. Volkswagen zatím jenom naznačuje, aby odlákal zákazníky Tesle, ale už brzy bude muset s pravdou ven, protože zelené tažení je potřeba podpořit důkazy.

Reklama