Hlavní obsah

První fotky nového Pola - vypadá skoro jako to staré!

Foto: Archiv Garáž.cz
13. 6. 2017

Po Seatu Ibiza se v tomto týdnu představí nová generace koncernového sourozence Volkswagen Polo. Stát bude na stejné nové platformě MQB A0. Technicky jde o úplnou novinku, která si však zachovává vzhled předchozí generace.

Článek

Je trošku překvapením, že v nejnižší kategorii aut dal Volkswagen přednost Seatu, který jako první představil malý vůz na inovované platformě MQB A0. Přesně na té samé se jako poslední z koncernu představí nová generace Škody Fabia, kterou můžeme očekávat v příštím roce. Teď totiž přišel čas na Volkswagen Polo. 

Půjde už o šestou generaci tohoto malého oblíbeného vozu, který se veřejnosti představí tento týden v pátek dopoledne. Jestli jste očekávali nějakou radikální změnu designu, tak jste na omylu. Jsme u koncernu a ten do velkých ekvilibristik nechodí. Stejně se zachoval i Seat, který design nové Ibizy v podstatě okopíroval od většího Leona. U Volkswagenu Polo to vypadá, že novou generaci zakryje jen lehce vylepšený design té předchozí. 

Foto: Archiv Garáž.cz

Na internetu se právě teď objevily první dvě fotky, odkrývající přední a zadní světlomet nové generace Pola, které je foceno v barvě Turmeric yellow, v níž VW uvedl na trh i předcházející facelift Golfa a vlajkovou loď Arteona. Přední světlomety jsou o něco užší a ostřeji řezané, než tomu bylo u předchůdce. Zároveň zde byl použit LED diodový proužek po vzoru Golfu či Arteonu, který navazuje jedinou lamelu přední masky chladiče. Bok nového Pola dostane podobnou linku v horní části jako má Seat Ibiza a také zadní světlomety se příliš nevzdálily od předchůdce. Mají stejný pětiúhelníkový tvar a jsou plně LED diodové. 

Pod kapotou nového Volkswagenu Polo se na začátku ukáže nový přeplňovaný litrový tříválec 1,0 TSI a s ním zcela nový motor 1,5 TSI EVO, který jsme už testovali ve faceliftovaném Golfu. Z pohledu turbodieselů bude v nabídce tradiční pohonná jednotka 1,6 TDI. V budoucnu se ještě očekává verze GTI, která dostane motor s větším objemem, tedy 2,0 TSI z většího Golfu GTI.  

Reklama