Hlavní obsah

Prahou se prohnala formule, filmaři natáčeli reklamu

Foto: Red Bull

Monopost Formule 1 v českých ulicích je něco mimořádného, málokdy vídaného. Tento týden se Prahou prohnal monopost týmu Red Bull Racing Honda, který si ikonické plochy české metropole pronajal pro dvoudenní natáčení. Kromě Karlova mostu se natáčelo také na Hradčanském náměstí.

Článek

Středeční ráno zpestřila vstávání lidem bydlícím blízko Karlova mostu ječící formule, která se po nejznámějším českém mostě několikrát prohnala tam a zpátky. Vysokootáčkový jekot motoru udělal radost všem fanouškům motorsportu, všichni ostatní pak po roční pauze bez hlasitých turistů museli z toho jekotu nadskakovat.

Filmaři, kteří pro rakouského výrobce energetických nápojů Red Bull točili videoklip, měli tento prostor zamluvený (a zaplacený, údajně za 550 tisíc korun) od šesti ráno do devíti hodin, následně se přesouvali směrem k pražskému Hradu.

Na Hradčanském náměstí pak formuli, se kterou před deseti lety vyhrával závody Sebastian Vettel a Mark Webber, doprovodila eskorta šesti motocyklů hradní stráže. Druhý den se natáčelo rovněž nedaleko Staroměstského náměstí.

Světoznámý výrobce nápojů v Praze točil patrně reklamní klip, k jakému účelu a kdy bude zveřejněn, ale není jisté. A závody F1 se v Česku nejezdí, takže propagace tohoto sportovního odvětví úplně nedává smysl.

Na krátké video (a zatím jediné oficiálně vydané), se můžete podívat zde:

Některá média uváděla, že monopost RB7 ze sezony 2011 řídil David Coulthard, podle našich informací to ale není pravda. Slavné jméno však s klipem natáčeným v Praze nejspíš spojeno bude, protože pilot měl stejnou helmu jako skotský jezdec.

Štáb, jemuž velel režisér Markus Krug, proslavený mj. pořadem One Man Show s Kamilem Bartoškem (Kazmou), v metropoli natáčel dva dny. O podrobnostech se bohužel zatím zmínit nemůže, vzkázal textovou zprávou redakci Garáže. Prý až bude celé video oficiálně představeno.

Ne všichni ale byly z natáčení nadšeni a na oficiálních stránkách Red Bullu jsou desítky negativních komentářů. Je vhodné, aby monopost formule „drtil“ dláždění nejslavnějšího českého mostu postaveného na sklonku 14. století, po kterém – a za nás je to správně – nemůžete projet na kole či koloběžce? Sice to bude svým způsobem reklama na Prahu a potažmo Českou republiku, otázkou samozřejmě je, zda je taková reklama potřeba. Zahraniční turisté o Praze už vědí a při podobném natáčení vždy může dojít k poškození historické památky.

Co si o tom myslíte vy? Je podobná akce, kdy se po více než 6 století staré památce ne zrovna loudavým tempem pohybuje formule jejím zneuctěním, nebo jde naopak o skvělou reklamu? Napište nám do komentářů!

Reklama

Sdílejte článek