Hlavní obsah

Praha vyjde vstříc majitelům elektromobilů

Foto: Archiv Garáž.cz
25. 7. 2016

První vstřícné gesto lidem, co jezdí na zelený pohon, chystají městské části Praha 5, 6 a 8. Na chvíli si ale musíte odmyslet, že je spojeno s nechvalně proslulými parkovacími zónami.

Článek

Nedávno jsme četli o tom, jak Velká Británie zabodla kudlu do zad majitelům elektromobilů, když jim zpoplatnila nabíjení u veřejných stanic, které bylo doposud zdarma. Ústrky zeleným řidičům zjevně neberou konce. Ale dost jízlivosti ze strany nás, spalovacích hlav. Vypadá to, že v Česku se pro majitele nových pohonů konečně blýská na lepší časy. Je tu ale jeden háček, který už jsme naznačili. Jak jistě víte, další městské části Prahy chystají parkovací zóny, konkrétně tedy Praha 5, Praha 6 a Praha 8. Ve všech případech je to pro řidiče pohybující se širším centrem poměrně bolestivá zpráva. Teď už jen aby v modle všech parkovačů, obchodní centrum Nový Smíchov, zpoplatnili parkování (zatím jsou tři hodiny zdarma ve všední dny a až pět hodin o víkendu), a máme to spočítané. Jinde se totiž často zaparkovat nedá a dokonce i kapacita placených venkovních parkovišť v okolí Anděla je chabá.

Řešením je jistě koupit si parkovací kartičku, pokud tu bydlíte, ale jak všichni víme, tato je nepřenositelná do jiné čtvrti, a pořizovat si jednu do každé části Prahy, kam jezdíte, je finančně neúnosné a vlastně i byrokraticky komplikované. Praha se ale rozhodla vyjít vstříc alespoň majitelům elektromobilů. Ti totiž získají svou parkovací kartičku za výhodných 100 Kč na rok a čtvrť. Parádní nabídka se prý možná ještě rozšíří na hybridy, pokud ovšem budou po měště jezdit na elektrický pohon (kdopak to asi bude kontrolovat?).

Můžeme naříkat nad parkovacími zónami a jejich řešením, ale je třeba přihlédnout i k tomu, že tohle opravdu je asi první pobídka k tomu, abyste při nákupu auta uvažovali směrem k šetrnějšímu pohonu. Pokud se k tomu přidají i opravdové finanční pobídky od státu a hustší síť dobíječek (ideálně těch rychlých, které nebudou jen pro Tesly), pak se můžeme bavit o férově nastavených podmínkách. A možná i Česko začne v prodeji elektromobilů a hybridů dohánět okolní země.

Reklama

Sdílejte článek