Hlavní obsah

Porsche v kombíku? Unikátní konverze může být vaše!

Foto: Archiv Garáž.cz
24. 10. 2016

Porsche 924 bylo prvním vozem značky s motorem vpředu. A to přesvědčilo jednoho německého úpravce k nezvyklému experimentu. Zrodil se tak cenný kombík, resp. shooting brake, který je dodnes praktickou raritou.

Článek

Porsche 924 zůstává tak trochu ve stínu modernějšího a silnějšího bratříčka 944. Málokdo proto ví, že tenhle model inspiroval německého úpravce DP a později také belgické tunery Artz k podobnému nápadu - totiž přestavbě kupátka na praktičtější shooting brake. Artz si ostatně na podobném typu úprav postavil solidní byznys (Belgičané si na tyhle legrácky zjevně potrpí) a v jeho produkci vznikly dvě desítky upravených Porsche 924. Němci se spokojili s necelou desítkou, a proto je jejich úprava dvojnásobně raritní. A právě jeden z exemplářů je teď na prodej v Gmündu, tedy ve městě Porsche zaslíbeném. Auto jezdilo od poloviny osmdesátých let ve Švédsku a jedná se o původní specifikaci 924 Turbo, což znamená přeplňovaný dvoulitr od Audi s výkonem 177 koní, pětistupňovou převodovku a větší brzdy.

Foto: Archiv Garáž.cz

Porsche 924 je v základu kupé 2+2 a s přepracovanou zadní částí tak pohodlně svezlo čtyři pasažéry a ještě nabídlo dostatek zavazadlového prostoru. Existují verze s vysazenými zadními sedačkami, které by mohly klidně fungovat jako stylové pohřebáky, varianty s otvíráním pátých, resp. třetích dveří (auto je přece jenom dvoudvířko) nebo jen zadního skla. Přestavba inspirovala celou řadu amatérských projektů na bázi 924 a 944. Tohle je ovšem do jisté míry "originál". Je jeho sběratelskou hodnotou oněch 30 tisíc EUR, které za ně majitel požaduje? To si netroufneme posoudit. Skutečně jde spíš o bizarní stroj do sbírky, než o trhače asfaltu - tím ostatně 924 Turbo nebylo ani v době svého uvedení na trh, ačkoliv šlo o značné zlepšení oproti základní motorizaci.

Reklama

Sdílejte článek