Hlavní obsah

Porsche už vlastní v chorvatském Rimacu téměř čtvrtinu

Foto: Rimac

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Porsche dále zvyšuje svůj finanční podíl v chorvatské automobilce/technologickém start-upu Rimac, aby utužila spolupráci na vývoji moderních technologií pro rozvoj elektromobility. Ve hře je navíc ještě užší propojení obou společností...

Článek

Porsche do chorvatské automobilky Rimac investuje postupně. Stuttgartská automobilka začala v roce 2018, už v září 2019 však zvýšila svůj podíl na 15 procent. Současné navýšení znamená, že Porsche nyní vlastní významný podíl 24 procent akcií chorvatského Rimacu, ačkoliv stále nemá kontrolní vliv. Porsche to stálo 70 milionů eur (1,75 miliardy korun).

„Rimac má vynikající pozici v prototypových řešeních a malých sériích. Mate Rimac a jeho tým jsou důležitými partnery, zejména pokud jde o podporu při vývoji komponent,“ uvedl v tiskové zprávě Lutz Meschke, místopředseda výkonné rady a člen výkonné rady pro finance a IT ve společnosti Porsche.

Rimac pro Porsche bude důležitý dodavatel, německá automobilka jim už zadala první zakázky. Žádná ze stran neuvedla bližší informace, o co přesně jde ale, ale jisté je, že souvisí s elektromobilitou.

V září loňského roku se spekulovalo nad tím, že by koncern Volkswagen přenechal Rimacu slavnou značku Bugatti a výměnou za to by Porsche získalo poloviční podíl právě v chorvatské automobilce. Nakonec z toho sice sešlo, ale nyní se v kuloárech zase šušká o tom, že by řízení automobilky Bugatti převzalo Porsche a spojilo síly s Rimacem při vývoji buď hybridního, nebo rovnou elektrického nástupce Chironu. Uvidíme, jak to celé dopadne. Jisté ale je, že spojení Porsche-Rimac-Bugatti bude v budoucnu velmi silné.

Splněný studentský sen

Mate Rimac založil svou automobilku v pouhých jednadvaceti letech. Tehdy žádná jiná chorvatská značka neexistovala. Mladík se už v době studií nadchl pro elektromobilitu. Ve světových médiích zaujal třeba upraveným BMW řady 3 E30, které přestavil na „šílený“ elektromobil s výkonem 600 koní. Jeho BMW pak překonalo několik světových rekordů.

Foto: Rimac

Mate Rimac finišuje vývoj produkční verze svého 2000koňového elektrického hypersportu

Nyní firma, se kterou spolupracují světové automobilky, dává práci tisícovce zaměstnanců. Sídlí poblíž Záhřebu a navrhuje hypersportovní elektrické automobily. Jejich supersport Concept Two má výkon bezmála 2 000 koní, zvládne stovku pod 2 sekundy a jede rychlostí 400 km/h. Na baterie o kapacitě 120 kWh zvládne ujet 550 km.

Může být lepší důkaz o mimořádných schopnostech kterékoliv firmy v automobilovém průmyslu, když si tak věhlasná automobilka, jakou Porsche bezpochyby je, koupí akcie za více než 1,7 miliardy? Odpovíme za vás. Není.

Reklama

Související témata:
Načítám