Hlavní obsah

Porsche se snaží prorazit v Číně s levnými modely

Foto: Archiv Garáž.cz

Levný možná není to pravé slovo, když mluvíme o více než dvou milionech korun, ale stuttgartská automobilka se snaží přilákat čínské zákazníky především na prestiž, nikoliv na počet koní.

Článek

Jak jinak si vysvětlit, že nové základní modely 718 a Cayman budou v Číně k dispozici s dvoulitrovými čtyřválci naladěnými na pouhých 250 koní, zatímco zbytek světa dostane plnokrevnou třísetkoňovou verzi. Jak by také ne, když evropský petrolheadský gurmán jistě podotkne, že 250 koní má dneska už každý druhý hatchback. Čínským zákazníkům jde ale opravdu spíš o možnost vlastnit sportovní vůz slavné značky, než o maximální rychlost. Svou roli mohou v téhle strategii hrát nejen úspory nákladů, ale také nižší emise upravených motorů. Právě na ekologii se ve smogem trápené Číně momentálně hodně hraje.

Samozřejmě netvrdíme, že tu Porsche prodává jen samé zelené modely. Důkazem budiž prodejní portfolio značky, ve kterém vítězí SUV (Cayenne, Macan) v ještě mnohem větší převaze než je tomu v Evropě. Na každou jednu 911 Carrera se prodá šestnáct SUV s logem Porsche. Právě tuto nerovnováhu chce Porsche zvrátit a přilákat ke značce i "chudší" zákazníky. S atraktivní cenovkou by tak mohly 718 a Cayman pomoci automobilce zdvojnásobit prodeje. Velké naděje se ale vkládají hlavně do nové Panamery.

Reklama

Načítám