Hlavní obsah

Porsche 911 GT2 RS oficiálně: Známe všechna důležitá čísla

Foto: Archiv Garáž.cz
3. 7. 2017

Většina z nich vás nepřekvapí, protože se o nich už dlouho spekulovalo. To ale neznamená, že by GT2 RS ztratilo punc výjimečnosti. Je králem mezi ostatními devětsetjedenáctkami. A možná nejen mezi nimi...

Článek

700 koní a 750 N.m. O těchto dvou hodnotách se spekulovalo dlouhé týdny, ačkoliv si mnozí odmítali připustit, že by se Porsche oproti předchozím generacím až tak utrhnulo. Jenže doba je holt taková - po sedmi stovkách koní dnes sahá kde co, včetně amerických muscle carů, které se honí po Ringu za bláznivými časy, BMW s novou M5 budete atakovat šestisetkoňovou hranici a hot hatche už dávno překonaly tu třísetkoňovou. Není tedy divu, že Porsche vyrukovalo rovnou s RS verzí a dalo jí pořádné srdce. Plochý šestiválec o objemu 3,8 litru pochází z 911 Turbo S, ale má větší turba a výkonnější chlazení. Celé auto i s plnou nádrží váží 1470 kilogramů, ale s s paketem Weissach mu můžete pomoci zhubnout asi o třicet kilo, především díky magneziovým kolům a mnoha karbonovým doplňkům.

Už v základu umí GT2 RS stovku za 2,8 sekundy a maximálně bude upalovat až 340 km/h. Mluvíme samozřejmě o pohonu zadních kol a sedmistupňovém PDK, které je speciálně vyladěno pro tento vůz. Interiér pak nabídne karbonem vyztužené skořepiny a ochrannou klec, která asi nepotěší ty, kteří počítali extra úložným prostorem. Ne, děláme si legraci. Tohle auto je prostě závodní střela, takže někteří z vás určitě čekají na tu poslední důležitou hodnotu. Porsche ale čas z Nordschleife neoznámilo, jen naznačilo, že ačkoliv jde o sedmou generaci, která má sedm stovek koní, čas z Nordschleife rozhodně sedmičkou začínat nebude. To znamená, že by GT2 RS mohlo trumfnout i 918 Spyder a stalo se tak nejrychlejším Porsche všech dob. A dosáhne toho s poctivým spalovacím motorem. Na takovou korunovaci se rozhodně těšíme.

Foto: Archiv Garáž.cz

Jak už naznačil ve svém článku Ondra, GT2 RS se vyrobí pouhá jedna tisícovka. Auto bude stát nějakých 285 tisíc EUR, ale vysoká cena není tou hlavní překážkou. Aby se s vámi Porsche vůbec bavilo, budete muset být pravý fanda značky. Takoví už mají dávno zarezervováno, ostatní musí doufat, že na ně zbude těch pár posledních kousků.

Reklama