Hlavní obsah

Peugeot jede naposledy skalpovat konkurenci na Dakar

Foto: Archiv Garáž.cz

Tým Peugeot Total obsadil všechna místa na stupních vítězů v Rallye Dakar v roce 2017 a ve 40. ročníku této soutěže bude opět usilovat o vítězství, tentokrát už naposledy.

Článek

Tovární tým PEUGEOT Total pro Dakar 2018 vyvinul nový vůz. Zůstává v kategorii vozidel s pohonem dvou kol, nicméně svoji 3008DKR upravil do verze Maxi, která má šířku 2,40 metru pro dosažení větší stability. Na svůj poslední Dakar připravil doslova jezdeckou sestavu snů, která v loňském roce získala devět z desíti možných etapových vítězství. Za volanty nových 3008DKR Maxi se posadí velká jména, legendy Dakaru i rally: Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz, Sébastien Loeb/Daniel Elena a Cyril Despres/David Castera. Kvarteto jezdců se mezi sebou dělí o 19 dakarských vítězství (mezi motocykly i auty), zatímco PEUGEOT SPORT má na svém kontě šest vítězství ze sedmi účastí (1987 až 1990, 2015 až 2017).

KAŽDÝ S VLASTNÍ BARVOU!

Čtyři posádky, čtyři auta, čtyři barvy! Každý z vozů Peugeot 3008DKR Maxi má při Dakaru svou vlastní výraznou barvu na přídi a na střeše: Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret (č. 300) pojede ve žlutém zbarvení, Carlos Sainz/Lucas Cruz (č. 303) v modrém, Sébastien Loeb/Daniel Elena (č. 306) v bílém a Cyril Despres/David Castera (č. 308) v červeném zbarvení.

Foto: Archiv Garáž.cz

ZMĚNY V TECHNICKÝCH A SPORTOVNÍCH PŘEDPISECH

Organizátoři chtěli vyrovnat startovní pole, a proto připravili hned několik novinek. Technické předpisy pro rok 2018 lehce znevýhodňují vozy s pohonem dvou kol. Vozy s pohonem všech kol mají minimální hmotnost sníženou až o 100 kg a zdvih pérování zvýšený o 30 mm, zatímco PEUGEOT 3008DKR Maxi poveze 70 kg dodatečné zátěže. Inženýři divize PEUGEOT SPORT proto museli usilovně pracovat na tom, aby kompenzovali tento v předpisech zřídka používaný handicap.

Sportovní předpisy Dakaru se pro rok 2018 znovu pozměnily s cílem ztížit navigaci. Již není povoleno používání map ve vozech, zatímco trasa přináší několik mimořádně složitých úseků. Pro spolujezdce je nyní jejich práce ještě náročnější. Nicméně tato pravidla jsou stejná pro všechny.

VELMI NÁROČNÁ TRASA

Pro letošní 40. ročník Rallye Dakar pořadatelé ohlásili obzvlášť náročnou trasu: pět etap v  písečných dunách Peru, tři etapy ve velké nadmořské výšce v Bolívii (v jednom bodě dosahuje 4786 m n. m.) a náročnou maratonskou etapu v Argentině, která je délkou téměř 1000 km a obávanou sekcí „Super Fiambala“ těžkou zkouškou odvahy pro všechny posádky! Dohromady to představuje celkem 8793 km, z toho 4329 km měřených úseků.

ZÁVĚREČNÝ TEST

Jeden z vozů PEUGEOT 3008DKR Maxi s posádkou Cyril Despres/David Castera odletěl do Jižní Ameriky poněkud dříve, už v polovině prosince, aby dokončil některé testy ve velké nadmořské výšce v Chile. Čtyři závodní vozy se 4. ledna zúčastní posledního shakedownu v Limě v Chile před tím, než se vydají k technické přejímce 5. ledna a na start 6. ledna.

Reklama

Načítám