Hlavní obsah

Peugeot 205 T16 Evo 8 – Francouz s japonským srdcem!

Foto: Archiv Garáž.cz
2. 11. 2016

Peugeot 205 T16 patřil k nejúspěšnějším soutěžním automobilům skupiny B. Evo 1 vyhrála v roce 1985, Evo 2 pak 1986. Tady je ale Evo 8, alespoň pod karoserií. Prostě rallyové sushi v croissantu.

Článek

Ano, také bych chtěl, aby to byl originální Peugeot 205 T16, legendární francouzský soutěžní automobil, který dovedl k titulu Timo Salonena a Juhu Kankkunena. Jenže není, protože 205 T16 je dost vzácná. Ale nezoufejte, protože tohle auto i tak stojí za zmínku.

Pod karoserií malého francouzského hatchbacku se totiž ukrývá technika Mitsubishi Lancer Evo 8. Auto stvořila firma Dimma pro závody do vrchu a různé track days na okruzích. Navíc je i přihlášený k provozu na silncích. Stavba auta byla dokončena v roce 2015. Na trubkovém rámu je karoserie z kevlaru, která je kopií karoserie originálního Peugeotu 205 T16. Pod ní se ale nachází komponenty Mitsubishi.

Pod přední kapotou je motor o výkonu 400 koní doplněný o turbodmychadlo z modelu Lancer Evo 9. Auto má stálý pohon všech kol a sekvenční šestistupňovou převodovku. Je lehké a velmi rychlé, řízení je snadné a za volantem vás neustále bude těšit ten styl i výkony

Foto: Archiv Garáž.cz

Auto je v současné době na prodej na aukčním serveru ebay, kde jej majitel z hrabství Cheshire nabízí za 55 tisíc liber. A osobně si myslím, že je to to nejhezčí Evo 8, které jsem kdy viděl.

Neporažený

Typ 205 T16 opanoval posledn dvě sezny skupiny B mistrovstv světa v rally. D se tedy řci, že odešel neporažen, ačkoliv souboj s Lanci Delta S4 a Markku Alenem v roce 1986 se rozhodoval až od zelenho stolu. Peugeot představoval vůz skupiny B tzv. druh generace. Byl lehk a měl motor uprostřed, stejně jako Delta S4 nebo MG Metro, s tm se Audi Quattro mohlo jen těžko měřit. Nadějn specily tzv. třet generace Ford RS200 a Porsche 959 mohly nadvldu Peugeotu ukončit, nedostaly však šanci.

Reklama

Sdílejte článek