Článek
Vzato úplně důsledně, Rover Mini Cabriolet z roku 1993 není tak úplně prvním Mini, které odhodilo střechu, je ovšem první, co tak učinilo továrně. Před ním bylo ještě několik úpravců, přestavujících Mini na otevřené vozy. Vůbec nejúspěšnějším byla německá společnost Lamm Autohaus. Právě ta postavila v roce 1991 75 kusů Mini Lamm Cabriolet a zákazníci se o její zboží málem poprali. Dost možná tady se Rover inspiroval, aby o dva roky později postavil svůj vlastní, tovární kabriolet.
Rover Mini z roku 1993 byl založen na standardní specifikací Cooper s motorem 1.3i, ovšem vybaven zesílenou karoserií s plátěnou, ručně skládací střechou. Zákazníci mohli vybírat z modré nebo červené barvy, dostali luxusnější interiér, nová dvanáctipalcová kola a chromované proužky, táhnoucí se od předních světel až do zadní části karoserie. Drobná nevýhoda tkvěla v tom, že kabriolet téměř znásobil cenu klasického Cooperu.
Mini tak, jak jej známe dnes, se představilo světu pod taktovkou německého BMW v roce 2004, tedy 11 let po originálu. Rozverného kabrioletu se od té doby jen v Británii prodalo 89 000 kusů, což dělá z Mini vůbec nejprodávanější „soft-top“ britských ostrovů. Jen tak pro zajímavost – nejvíce lidé objednávají základní specifikaci Cooper, bílou barvu laku a pozoruhodně často (až v 84 %) také manuální převodovku.
Aby Mini oslavilo 25 let s nebem nad hlavou ve vší parádě, uvedla nyní britsko-německá automobilka speciální edici Cooper S 25th Anniversary Edition, limitovanou na 300 kusů. Každý vůz dostane několik památečních odznaků a plaket nebo unikátní kombinaci světlé kůže Satellite Grey s modrou metalízou Starlight Blue.
Cena speciální edice začíná v Británii na částce 32 995 liber, tedy na 959 000 korunách.