Hlavní obsah

Osmiválcového supersportu od Porsche už se asi nedočkáme

Foto: Archiv Garáž.cz

Podle posledních zpráv ze zdrojů blízkých automobilce napáchala Dieselgate větší škody, než se čekalo. A tíhu škrtů pocítí i Porsche, ve kterém se definitivně ustupuje od útoku na mety Ferrari nebo McLarenu.

Článek

Možná si vzpomenete, jak jsme před pár měsící nadšeně psali o projektu Porsche 960, chystané konkurenci McLarenu 650S nebo Ferrari 488 GTB. Vysoké mety pro Porsche? Supersport s motorem uprostřed měl být spalovací obdobou vrcholného Porsche 918 Spyder, samozřejmě s nižším výkonem, ale nikoliv méně pokrokovou technologií. Aby Porsche dohnalo Ferrari a McLaren, plánovalo využít plochý osmiválec se čtyřmi turbodmychadly. Díky nim by se dostalo k metě 650 až 670 koní a mohlo by honit zmíněné konkurenty nejen po silnicích, ale i po závodních okruzích.

Jenže v době, kdy koncern krvácí miliardy, je s podobným uvažováním lepší přestat a vrhnout se do budoucnosti. Porsche teď sice představilo nový osmiválcový diesel, ale veškeré síly nyní napíná do vývoje elektromobilů, viz ostatně rozsáhlé testování Mission-E konceptu, který jezdí po světě maskovaný jako kupátkovitá Panamera. Porsche nám do pěti let slíbilo elegantní elektromobil s parádním dojezdem a rychlonabíjením. Jinými slovy přesně to, co dnes v reakci na Teslu slibují úplně všichni. Nikdo nechce, aby mu ujel vlak.

Bohužel na to doplatí projekty jako Porsche 960. Jestli ho ještě někdy uvidíme (plány se momentálně přesunuly minimálně o pět let), velmi pravděpodobně to nebude s čistě spalovacím motorem, ale spíš s nějakou formou hybridu, na kterou přejde i zmíněná konkurence. Jedinou nadějí pro fanoušky neředěného benzínu zůstává případná závodní verze.

Reklama

Načítám