Článek
Volkswagen si rozhodně v jiných odvětvích automobilového průmyslu nemůže na nedostatek "smůly" stěžovat. Valila se na něj v posledních měsících jedna pohroma za druhou a musí teď peníze sypat do odškodnění a do zelené budoucnosti. Předtím je ovšem sypal do WRC a bohatě se to vyplácelo a jistě ještě vyplácet bude. Podobně jako Audi dominovalo na Le Mans, chopil se Volkswagen pevnou rukou žezla na rallyových tratích a ani nástup jihokorejské automobilky Hyundai nedokázal německého titána zastavit. Čtvrtý titul a obří náskok v poháru konstruktérů. A přitom stačí jít trochu štěstíčku naproti a angažovat ty správné piloty.
Sebastien Ogier může hovořit o štěstí. Několik let byl ve stínu druhého, slavnějšího Seba, který vyhrával, co se dalo. Až když se Loeb slitoval a konečně odešel do rallyového důchodu (nikoliv ovšem závodního), mohl Ogier naplno zazářit. Po přechodu k Volkswagenu začal profitovat nejen ze svých schopností, ale také z kvalitní techniky a výsledky se prostě dostavily.
Příští rok se ovšem vrací Citroen znovu do hry s novým C3 a hlavně přichází na scénu Toyota, automobilka, která se pravidelně s Volkswagenem pere o post nejvyšší - totiž počet celosvětově prodaných aut. A chce se s ním prát i na závodních tratích. Můžeme si být jisti, že Japonci svůj debut nepodcení a navíc mají zkušeného týmového šéfa Tommiho Mäkinena. Bude to tedy hodně zajímavé, ačkoliv zkušenosti z historie dokazují, že i s dostatkem know-how bývají první rallye plné dětských nemocí. Zvlášť s novým autem - Toyota Yaris WRC zatím moc nezaujala vzhledem, tak snad přesvědčí alespoň jízdními vlastnostmi.