Hlavní obsah

Odstartoval další ročník závodu 1000 mil československých

Foto: Pořadatel závodu
čtvrtek 12:09

Ve čtvrtek brzy ráno odstartoval z pražské Opletalovy ulice další ročník závodu 1000 mil československých. Tentokrát u příležitosti 30. výročí pádu totalitního režimu v Československu. Veterány čeká třídenní pouť po Česku i Slovensku, cíl je v sobotu v odpoledních hodinách opět v Praze.

Článek

Původní závod 1000 mil československých se jel v letech 1933, 1934 a 1935. Trasa měřila 1592,8 kilometrů, což odpovídá vzdálenosti 1000 mil, vedla z Prahy do Bratislavy a zpět a jela se dvakrát za sebou bez přestávky. V roce 1935 došlo bohužel hned ke dvěma smrtelným nehodám a závod byl zakázán, ke krátkému obnovení došlo na začátku 70. let a pak až v novém tisíciletí.

Od roku 2013 se jezdí třídenní varianta závodu, kdy závodníci jedou první den z Prahy do Bratislavy, druhý den se jede slovenská etapa se startem i cílem v Bratislavě a třetí den se jede z Bratislavy zpět do Prahy, kde je cíl závodu.

Jede se za plného silničního provozu a mimo dálnice a rychlostní komunikace. Letos vede trasa z Prahy přes Čáslav, Polnou, Bosonohy, Břeclav a hraniční přechod Malacky do Bratislavy. V pátek 14. června čeká závodníky slovenská etapa, která z části kopíruje trasu závodu 500 km slovenských, a to včetně měřeného úseku v Pezinské Babě. V sobotu 15. června pak vede závod z Bratislavy přes Hodonín, Slavkov, Velkou Bíteš, Chotěboř, Kolín a Český Brod zpět do Prahy k budově Národního technického muzea, kam by měli závodníci dorazit přibližně kolem čtvrté hodiny odpolední. A určitě doporučujeme jít se na zakončení závodu podívat.

Fotografie z aktuálního ročníku zatím nejsou k dispozici, proto se pokochejte alespoň startem z loňska:

Závod, který je součástí seriálu Grand Prix historických vozidel, odstartoval ve čtvrtek 13. června v šest hodin ráno od budovy Autoklubu ČR v Opletalově ulici. Vozy startovaly v minutových intervalech, nejstarším vozidlem na startu byla Praga Mignon z roku 1913.

autowebAUTOWEBaUtOwEb