Hlavní obsah

Obří ledvinky a návrat V12, BMW ukázalo inovovanou řadu 7

Foto: BMW

BMW po necelých čtyřech letech v Číně odhalilo omlazenou řadu 7, svůj nejluxusnější model. Nové provedení poznáte zejména podle mohutných ledvinek, ostatní úpravy jsou spíše decentní. Fanoušky velkých motorů potěší návrat dvanáctiválce, ekologicky smýšlející pak hybridní provedení s polovičním počtem válců.

Článek

Ta změna je nepřehlédnutelná. Po vzoru nové X5 a X7 dostala omlazená řada 7, do jejíhož designu ještě Jozef Kabaň nezasahoval, obrovské ledvinky. Podle automobilky jsou o čtyřicet procent větší než ty u původního modelu. Opticky pak vypadají obrovské i kvůli tenčím světlometům. Jedním z důvodů, o němž se ale moc nemluví, je lepší chlazení pro motory splňující nové, přísnější emisní normy. Hodnocení obřích ledvinek necháme z přiložených fotografií na vás, dodáme, že ostatní změny na vnějším designu jsou proti předchůdci spíše kosmetické.

Za povšimnutí stojí vertikální průduchy za předními blatníky. Vzadu pak najdete nová třírozměrná zadní světla s červeno-černým povrchem; proti odcházejícímu modelu jsou o 35 mm nižší. Zajímavým detailem je pak jen 6 mm úzký světelný pruh mezi oběma světlomety.

Mírně narostly rozměry. Na délku je nová „sedmička“ delší o 22 milimetrů (standardní provedení nově měří na délku 5120 mm), šířka (1902 mm) i výška (1467 mm) se nezměnily. Stejně jako dosud budou v nabídce i verze s rozvorem rozšířeným o 14 centimetrů.

Přesuňme se do interiéru, kde najdete nový volant, některé použité materiály a lepší akustickou izolaci (i díky silnějším okenním sklům a úpravám na karoserii).

Přepracovaný je systém iDrive nyní ve verzi 7.0. Uvnitř jsou pak dva velké displeje – 12,3 palců má digitální přístrojový štít a více než deset palců pak dotykový displej multimediálního systému. Jako samozřejmost berte kvalitní jemnou kůži na ventilovaných sedadlech s masážními programy.

Nabídka motorizací je dostatečně bohatá a zahrnuje šestiválec, osmiválce i vrchol v podobě agregátu V12. V případě vznětových motorů jsou na výběr třílitrové šestiválce s jedním (730d), dvěma (740d) nebo dokonce čtyřmi turbodmychadly (750d).

Jejich výkon začíná na hodnotě 195 kW/265 k (530d) a končí 294 kW/400 k (550 d), točivý moment pak má hodnotu 620 Nm při 2000–2500 1/min, respektive 760 Nm při 2000–3000 otáčkách u nejvýkonnějšího naftového provedení.

Výrazně předělaný je benzínový osmiválec, který z 4,4 litrů zdvihového objemu nabízí nově 390 kW/530 k a 750 newtonmetrů. K dispozici je dále hybridní provedení 745e spojující benzínový šestiválec elektromotor.

Dojezd čistě na elektřinu je podle BMW 54 kilometrů, parametry motoru pak přinášejí už na papíře dostatečnou dynamiku. Celkový výkon činí 290 kW/394 koní a točivý moment 600 Nm.

Vrcholem je pak 6,5 litrový dvanáctiválec, který z nabídky odcházející verze dočasně vypadl. Aby plnil aktuální emisní normy, dostal motor filtr pevných částic a o pár koní nižší výkon. Z původních 448 kW (610 k) je nyní 430 kW (585 k), dostupných při 5750 otáčkách. Točivý moment má hodnotu 850 Nm a motor jej dosahuje v rozmezí 1600 až 4500 otáček. Zrychlení na 100 km/h je pak podobné jako u supersportovních vozů (3,8 sekundy), nejvyšší rychlost je elektronicky omezena při tradičních 250 km/h. To vše při normovaně naměřené spotřebě 12,5 litrů v kombinovaném režimu.

Všechny verze jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou a nabízejí se - kromě provedení 730d - výhradně s pohonem všech kol ve verzích xDrive.

Foto: BMW

Prodej omlazené řady 7 začne v Česku v březnu, uvedl pro Garáž.cz tiskový mluvčí tuzemského zastoupení David Haidinger. Prodejní ceny podle něj ještě nebyly stanoveny, podle našeho odhadu se ale od těch současných příliš lišit nebudou.

autowebAUTOWEBaUtOwEb