Hlavní obsah

Ženeva 2019: Nový Volkswagen T-Roc R. Je překvapivě ostrý

Foto: Volkswagen

Volkswagen T-Roc R

26. 2. 2019

Ostře naladěné vozy kategorie SUV nebo crossovery jsou hodně v kurzu. Zákazníci nechtějí jen dostatek prostoru a vyvýšená sedadla, ale také koně pod kapotou. Ty se jim nyní snaží nabídnou jak třeba SEAT v podobě nové značky Cupra, tak prémiové automobilky BMW s divizí M a Mercedes s AMG. Nově se k nim připojí zajímavě nabroušený T-Roc R.

Článek

V koncernu Volkswagen teď prim s ostrými SUV a crossovery hraje značka Cupra. Už před pár měsíci představila Atecu ve své nejvýkonnější verzi a před několika dny k tomu přidala nový crossover s názvem Fortmentor. Ten ovšem zatím ukázala jen v podobě konceptu, sériové výroby bychom se prý ale měli dočkat nejpozději do roka. Ovšem Volkswagen, tedy přímo tato značka, rozhodně Cupru nenechá bez odpovědi, která přišla právě teď a je dost výmluvná.

Volkswagen totiž světu na prvních fotkách představil ostrý T-Roc R. Reálný vůz bude uveden v rámci autosalonu v Ženevě. Pokud jste fanoušky Volkswagenu a zaznamenali jste model Golf R, bude vám technika ostrého T-Rocu hodně povědomá. Je totiž s Golfem prakticky totožná, když jde o benzinové TSI o objemu 2 litrů, které je naladěno na výkon rovných 300 koní a točivý moment 400 Nm. T-Roc R bude pracovat výhradně s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion, přičemž zrychlení z klidu na 100 km/ by i díky tomu měl zvládnout za 4,9 sekundy a elektronický omezovač zasáhne na hodnotě 250 km/h. Což jsou na crossover velmi zajímavé hodnoty. Mimochodem, když už padla zmínka na téma ostře naladěného modelu Cupra Ateca, tak ta zvládne z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy a maximální rychlost 245 km/h…

Co se designu týče, nečekejte žádné výrazné zběsilosti. Pořád jsme v koncernu, který je bohužel proslulý německou sterilitou a na nějaké výstřelky zde není prostor. Kvitujeme ale nově tvarované nárazníky, nově tvarovanou masku chladiče nebo dvojité koncovky výfuku. Uvnitř nás celkem zaujala sportovně tvarovaná sedadla, i když je pravda, že v tomto Cupra Volkswagen válcuje.

Ovšem není to jen o vyšroubovaném výkonu a nějakých plastech, neboť Volkswagen si je moc dobře vědom, že to samo o sobě by nestačilo. Proto byl upraven podvozek auta, přiostřeno řízení, ale i brzdy, které jsou původně z modelu Golf R Performance. Faktem je, že jsou výkonnější, ale také větší, takže bylo potřeba k nim doladit i standardní kola. Ta jsou v rozměru 18“, ovšem pro fajnšmekry Volkswagen nabízí disky i v rozměru 19 palců, ale taky detail v podobě možnosti úplné deaktivace stabilizace. Zaujmout by je mohla i možnost připlatit si za výfukový systém od Akrapoviče, což sice bude stát možná malé jmění, ale už jen kvůli následnému zvukovému projevu auta se to podle nás vyplatí. Volkswagen však zatím neprozradil, kdy novinku uvede na trh. Doufáme, že brzo, protože T-Roc R se zatím tváří jako celkem zajímavá hračka.

autowebAUTOWEBaUtOwEb