Hlavní obsah

Nový Renault Megane RS opět jako rekordy trhající předokolka

Foto: Archiv Garáž.cz

Jedno známé úsloví říká "slibem nezarmoutíš". A RenaultSport toho prostřednictvím Megane RS slibuje opravdu hodně. My už se začínáme pomalu usmívat, protože tušíme, že většinou slibů se tentokrát podaří splnit.

Článek

Spekulací se kolem nového Megane RS vyrojilo opravdu hodně. Aby ne, když odcházející generace zanechala nesmazatelnou stopu - rvala se o rekord na Nordschleife nejen s výkonnějším Seatem Leon Cupra, ale vlastně se všemi ostatními předokolkami, byla symbolem starých dob se svým tvrdým podvozkem, závodnickým interiérem a krásně dravým (a žravým) motorem a přesným řazením. Ne nadarmo jsme při nedávném srovnání hot hatchů říkali, že nám bude chybět. Ale možná ne tak dlouho, jak bychom si mysleli. Nástupce by se měl objevit už za rok na autosalonu ve Frankfurtu. A zjevně půjde ve stejných stopách.

Foto: Archiv Garáž.cz

Některé zdroje tvrdily, že nové RS (pozn. na obrázcích v článku je zatím jen vlažnější verze GT) bude mít nafoukanou šestnáctistovku jako Peugeot 308 GTi. Bude to čtyřkolka a bude mít natáčení zadních kol. Bude to automat jako u ostrého Clia a onu závodnickou historii vystřídají unylejší, ale rychlejší technologie. Naštěstí se z těch hypotetických nočních můr můžeme probudit, RenaultSport se drží svého kopyta a rozhodl se dál útočit na trůn rychlých předokolek. S přeplňovaným dvoulitrovým benzínem, řazením z Nissanu 370Z, natáčením zadních kol (ovšem pouze volitelně) a pětidvířkem, které je holt dneska trendy. Automobilka se zaklíná autenticitou a snahou o navázání na předchozí úspěchy, což jednoznačně kvitujeme s povděkem. Technologie prý budou využity hlavně na snížení váhy a zrychlení auta. Tomu odpovídá i ono řazení ze sportovního Nissanu, které umí automatické meziplyny. Ve zmíněné 370Z to funguje báječně a prý to nové RS ve sprintu na stovku dokonce staví před variantu s dvouspojkovou převodovkou, která bude volitelně k dispozici.

Foto: Archiv Garáž.cz

My máme samozřejmě radost, že se Megane RS nevydal cestou Clia RS, tedy sice objektivně rychlejší, ale také krotší evoluce, kterou se teď se zpožděním snaží dohnat ohlášením varianty RS 16. Ono taky vytahovat proti čtyřkolkám, které už oficiálně překračují hranici 400 koní by bylo bláhové a Renault by tam hrál druhou ligu. V předokolkách chce pořád vládnout, což dokazuje i slib, že do Frankfurtu přijede nový Megane RS jako král Nordschleife. To není malá ambice, když uvážíme čas Golfu GTI Clubsport posunout čas na metu sedmi minut a 49 sekund - znovu tím dokázal, že hbitá předokolka je na okruhu často podceňovanou zbraní. A Megane RS dokázal ve variantě Trophy, která bude znovu k dispozici, často vyškolit i mnohem silnější soupeře. Tak snad se za nováčka nebudou muset starší bráškové stydět.

Reklama

Načítám