Hlavní obsah

Nový Nissan Juke je pořád divný, jen o něco méně

Foto: Nissan

Nissan Juke

Jen docela málo aut rozdělilo společnost tak spolehlivě jako Nissan Juke. Divný vzhled jeho první generace spousta lidí kvitovala s tím, že je super vidět auto, které se nebere tak vážně. Na druhou stranu ještě větší spousta lidí nemohla Juka rozdýchat a hovořila o čemsi, co překoná dokonce i první generaci Fiatu Multipla. Ať tak či onak, Nissan byl obchodním úspěchem, a tak tu máme jeho druhé pokračování.

Článek

Co nás napadne jako první při pohledu na druhý Juke? Už není tak divný jako dosud. Uspořádání přední masky tam sice ještě pořád je, ale razantně se „obměkčilo“ a zmodernělo. Pryč jsou „žabí oči“ vrchních světel na kapotě a nový Juke je víc podobný svým SUV bratrům. Krom toho je osvětlení plně LED (a to i vzadu už ve standardu) a příď se chlubí velkým stříbrným „V“ v masce chladiče, což je opět prvek, který nalezneme napříč modely Nissanu.

Důležitější než změny na přídi a na zádi je ale změna celkové boční siluety. Zatímco první Juke měl „vytrčenou“ příď a opticky kompaktní kabinu s rychle padající zádí, ten nový už vypadá vcelku normálně a má poměrně běžné proporce. Za tím stojí mimo jiné i přechod na platformu CMF-B, kterou Juke sdílí v rámci koncernu s modely Renault Captur a Clio. Také díky ní je o 23 kg lehčí.

Foto: Nissan

Boční silueta je oproti předchůdci naprosto konvenční

Na druhou stranu ale Juke povyrostl. Je 4 210 mm dlouhý (+ 85 mm), 1 800 mm široký (+ 35 mm) a 1 595 mm vysoký (+ 25 mm). Vnější rozměry jsou však jen malým předobrazem poměrně masivního růstu uvnitř. Juke nikdy nebyl příliš štědrý k pasažérům na zadních sedadlech, ale s 58 mm místa pro kolena navíc už by to mělo být o dost lepší. O celých 20 % nabobtnal také kufr, nově se 422 litry objemu na zavazadla.

Foto: Nissan

Interiér má být prostornější, hezčí, ale i barevnější

Dospělejší rozměry si zaslouží dospělejší zpracování a technologie, takže to vypadá, že nový Juke bude uvnitř o poznání kvalitnější. Nissan mluví o měkčených a lépe slícovaných plastech a celkově o hodnotnějším dojmu z celého auta. Po technologické stránce pak přibyly nejrůznější jízdní asistenty včetně systému ProPilot, ale třeba i nový dotykový displej s konektivitou pro mobilní telefony a dalšími vychytávkami.

Už ve standardu jsou sportovně střižená sedadla s bočním vedením, která lze za příplatek vybavit potahy z Alcantary nebo kůže. A protože se pořád bavíme o Jukovi, k mání jsou nejrůznější barvičky, do nichž je vedle sedadel a výplní dveří oděna i palubní deska. Nejinak je tomu venku, kde lze vybírat z 11 laků a karoserii doplňovat barevnými prvky.

Na straně motorů není moc co řešit. Tisková zpráva mluví jen o jediném agregátu, a sice o litrovém přeplňovaném tříválci, jehož výkon dosahuje solidních 117 koní. Ten je spojen výhradně s pohonem předních kol, takže na zákazníkovi zůstává pouze to, zda chce šestistupňový manuál, nebo sedmistupňový automat s jízdními režimy a řazením pádly pod volantem.

Stejně jako první generace bude ta nová vyráběna výhradně ve Velké Británii v továrně Sunderland. První vozy obdrží zákazníci v listopadu, ale ceník zatím není k dispozici.

HLASUJTE: Jaká generace Nissanu Juke se vám líbila více?
První generace! Byla neokázalá a měla styl
35.3 %
Druhá generace! Je konečně normální
64.7 %
Celkem hlasovalo 249 čtenářů.
autowebAUTOWEBaUtOwEb