Hlavní obsah

Nový Touareg nakonec bude, velké SUV se však vrátí jinak, než jsme čekali

Foto: Lukáš Kukla, Garáž.cz
2:14
2:14

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Není tomu tak dávno, co svět obletěla zpráva, že vlajkový Volkswagen Touareg nepřežije. Král SUV německé značky se ovšem vrátí, jenom už nebude jako dřív a pravděpodobně jej nepoznáte.

Článek

V srpnu letošního roku svět obletěla zpráva, že vlajkový Volkswagen Touareg skončí bez náhrady. Nyní se však objevují informace o jeho návratu, nicméně neradujte se předčasně.

Volkswagen sice aktuálně zpomaluje plány s elektromobily, úplně je však pochopitelně nezavrhuje. Víme, že se v budoucnu objeví modely ID. Polo i ID. Cross, ve vývoji jsou i elektromobily ID. Tiguan, ID. Golf a ID. Roc.

Jen poslední dva jmenované vozy mají přijít až v roce 2030. I kvůli nákladům souvisejícím s přesunem výroby spalovacího Golfu z Německa do Mexika.

Nyní vyšlo najevo, že se dočkáme i vlajkového SUV jménem ID. Touareg. Nebude to hned, hovoří se nejdříve o roce 2029, což automobilce umožní použít pokročilou připravovanou platformu pojmenovanou SSP.

Foto: Lukáš Kukla

Spalovací Touareg má zamířit do důchodu už příští rok.

Neradujte se předem. Vůz pravděpodobně na první dobrou nepoznáte, půjde totiž o elektromobil s nejspíš hodně zakulacenou aerodynamickou karoserií, který bude mít s původním Touaregem společný jen název.

Podle německého magazínu Automobilwoche má být ID. Touareg dokonce prvním volkswagenem těžícím z výhod nové architektury, čímž elektrický SUV král předběhne odložený elektrický Golf a (T-)Roc.

Foto: Volkswagen

Rodina VW ID. bude růst. Přijde Polo, přijde Cross (na snímku), ale i další…

A jaké jsou výhody SSP? Například to, že jde o dílo Volkswagenu a Rivianu s tím, že zde bude použit software Rivian. ID. Touareg by se rovněž neměl prodávat v Americe (byl tam od 2003 do 2017), kde má působit oživená značka Scout.

A jelikož půjde o elektromobil, návrat do Evropy je skoro jistý. Ale vzhledem k tomu, co se teď ohledně emisí a zákazu spalovacích motorů děje, plus s přihlédnutím k všeobecně ne tak vysoké poptávce po elektromobilech, může být za pět let všechno úplně jinak.

Načítám