Článek
Dobře si ho prohlédněte, tohle auto by se mělo stát v blízké budoucnosti jedním z nejprodávanějších elektrických aut vůbec. Horká novinka automobilky Volkswagen, která se již tuto neděli představí ve formě konceptu, totiž vychází z již dříve představeného konceptu lidového „elektrického Pola“ (konkrétně pojmenovaného ID.2all) a stejnou techniku převádí do podoby zvýšeného crossoveru (tedy elektrické alternativy k T-Crossu).

Volkswagen ID.2all aka „elektrické Polo“ dostane zvýšeného brášku.
Aby nás na premiéru ještě víc nalákali, ve VW předčasně odtajnili dvě designové skici exteriéru, které jsou typicky „přepálené“: Vytažené blatníky, velká kola, nízká plocha oken. Trochu jako komiksový superhrdina s nafouklými svaly navlečený v těsném spandexu.
Reálný koncept bude jistě o poznání krotší (a produkční verze ještě víc), ale i tak už na něm vidíme prvky, které se určitě objeví také na sériovce: Vpředu i vzadu vysoko umístěná tenká světla spojená světelným pruhem, praktické proporce klasického crossoveru, uhlazené hrany pro aerodynamickou efektivitu… ID.Cross by mohl být vážně fešák!

Je to pořád jen koncept, ale jistě dost blízký produkčnímu vozu. Vždyť má běžná zpětná zrcátka!
Možná ještě větší, než chystaná Škoda Epiq – což by technicky mělo být jedno a totéž auto (jen se svébytným designem exteriéru a interiéru). 4,1 metru dlouhý crossover by tak měl nabízet LFP baterie s kapacitou 38 kWh nebo 56 kWh umožňující dojezd cca 300, resp. 450 km. Víc technických detailů zatím neznáme.
O koncové ceně se zatím taky jen šušká. Zatímco „elektrické Polo“ by mělo stát kolem 25 tisíc eur (cca 610 tisíc korun), „elektrický T-Cross“ by pak měl být jen o chlup dražší (cca 650 tisíc). To pořád není málo, ale s ohledem na konkurenci je to už hodně zajímavá částka, která jistě přiláká spoustu zákazníků. My ho naživo uvidíme už v neděli při slavnostní premiéře v rámci mnichovského autosalonu a dáme vám rozhodně hned vědět, jestli stojí za to se na něj těšit!