Hlavní obsah

Bráška Škody Epiq se pomalu odhaluje: Nový elektrický crossover od VW by se měl stát bestsellerem

Foto: Volkswagen
2:31
2:31

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Elektromobilita se začíná rychle rozvíjet s rostoucí nabídkou dostupných aut. Jedním z nich má být nový kompaktní crossover, od kterého má Volkswagen velká očekávání.

Článek

Dobře si ho prohlédněte, tohle auto by se mělo stát v blízké budoucnosti jedním z nejprodávanějších elektrických aut vůbec. Horká novinka automobilky Volkswagen, která se již tuto neděli představí ve formě konceptu, totiž vychází z již dříve představeného konceptu lidového „elektrického Pola“ (konkrétně pojmenovaného ID.2all) a stejnou techniku převádí do podoby zvýšeného crossoveru (tedy elektrické alternativy k T-Crossu).

Foto: Volkswagen

Volkswagen ID.2all aka „elektrické Polo“ dostane zvýšeného brášku.

Aby nás na premiéru ještě víc nalákali, ve VW předčasně odtajnili dvě designové skici exteriéru, které jsou typicky „přepálené“: Vytažené blatníky, velká kola, nízká plocha oken. Trochu jako komiksový superhrdina s nafouklými svaly navlečený v těsném spandexu.

Reálný koncept bude jistě o poznání krotší (a produkční verze ještě víc), ale i tak už na něm vidíme prvky, které se určitě objeví také na sériovce: Vpředu i vzadu vysoko umístěná tenká světla spojená světelným pruhem, praktické proporce klasického crossoveru, uhlazené hrany pro aerodynamickou efektivitu… ID.Cross by mohl být vážně fešák!

Foto: Volkswagen

Je to pořád jen koncept, ale jistě dost blízký produkčnímu vozu. Vždyť má běžná zpětná zrcátka!

Možná ještě větší, než chystaná Škoda Epiq – což by technicky mělo být jedno a totéž auto (jen se svébytným designem exteriéru a interiéru). 4,1 metru dlouhý crossover by tak měl nabízet LFP baterie s kapacitou 38 kWh nebo 56 kWh umožňující dojezd cca 300, resp. 450 km. Víc technických detailů zatím neznáme.

O koncové ceně se zatím taky jen šušká. Zatímco „elektrické Polo“ by mělo stát kolem 25 tisíc eur (cca 610 tisíc korun), „elektrický T-Cross“ by pak měl být jen o chlup dražší (cca 650 tisíc). To pořád není málo, ale s ohledem na konkurenci je to už hodně zajímavá částka, která jistě přiláká spoustu zákazníků. My ho naživo uvidíme už v neděli při slavnostní premiéře v rámci mnichovského autosalonu a dáme vám rozhodně hned vědět, jestli stojí za to se na něj těšit!

Související témata:
Volkswagen ID.Cross
Načítám