Článek
U obecních policií elektromobily v ostré službě jezdí, ostatně stačí se podívat třeba do Tábora, kde už mají druhý. A nejen tam! Aktuálně však zamířil v rámci zápůjčky do flotily státní policie model Škoda Elroq 85 Selection ve stříbrné metalíze.
Jde o provedení se zadním pohonem elektromotorem o výkonu 285,5 koně, akumulátorem s využitelnou kapacitou 77 kWh, maximálkou 180 km/h, normovaným dojezdem až 574 km a zrychlením z nuly na sto za 6,6 sekundy.
A co tam bude auto dělat? Zeptali jsme se na prezidiu. „Vozidlo bude postupně zapůjčeno na krajská ředitelství k otestování. O jeho nasazení si tedy rozhodnou dle aktuálních potřeb. Na základě těchto zkušeností pak proběhne vyhodnocení,“ sdělil Garáži tiskový mluvčí Ondřej Moravčík.
Vozidlo je proti sériovému modelu polepeno, dále osazeno nízkoprofilovou majákovou rampou a zařízením pro propojení policejní přestavby s elektronikou vozu i vybranými položkami ze sortimentu škodováckého příslušenství.
Nechybí vysílačka, světelná souprava, displej na sluneční cloně a za zadním oknem (třeba nápisy STOP), ovládací panel dodatečné výbavy, siréna nebo doplňkové majáky.
Prozatím má policie k dispozici elektromobily Hyundai Ioniq, které využívá kriminálka, preventisté, administrativní pracovníci nebo se s nimi zkrátka jezdí tam, kde je potřeba, jen obvykle ne do ostré akce.

Policie bude zkoušet také jiné elektromobily. Mezi nimi bude možná i Tesla.
Jozef Bocán z odboru komunikace a vnějších vztahů Policejního prezidia ČR k tématu uvedl, že nyní policie potřebuje otestovat elektromobily ve službě pořádkové, dopravní a cizinecké.
Škoda Elroq je tak první elektromobil testovaný pro přímý výkon služby, nicméně už teď se ví, že se v rámci zkoušek objeví ve službách „pomáhat a chránit“ i jiné elektromobily. Zaslechli jsme i něco o Tesle Model Y.
A co vy, co si myslíte o nasazení elektromobilů do ostré služby Policie České republiky? Je to dobrý nápad, nebo by policisté měli zůstat o spalováků?