Článek
Solid state baterie neboli baterie s pevným elektrolytem mají vyšší energetickou hustotu než v současnosti rozšířené akumulátory. To znamená, že se do jednoho článku vejde více energie, v případě Mercedesu jde o nárůst až 25 %.
Mercedes tuhle pokrokovou baterku, kterou v Číně už pár modelů využívá, zastavěl do prototypu EQS a vyslal jeho posádku na cestu z domovského Stuttgartu přes Dánsko až do švédského města Malmö. Vůz cestou ani jednou nenabíjel a zvládl urazit působivých 1 205 km.

Prototyp zvládl ujet 1 205 km, nicméně energie prý měl až na 1 342 km.
Výrobce na to konto ještě uvedl, že v EQS zbývala energie na dalších zhruba 137 km, čili by teoretický dojezd činil až 1 342 km. Oboje jsou skutečně působivá čísla, zvlášť když srovnatelné naftové auto zvládne na jeden tank zhruba tisícovku kilometrů.
V jistém směru je to důvod k oslavám, nicméně Guinnessův rekord prozatím drží model Lucid Air Grand Touring, který zvládl na jedno nabití ujet stejnou vzdálenost (1 205 km). nicméně používal konvenční lithium-iontovou baterii s kapacitou 117 kWh.
Německá automobilka považuje solid state baterii za průlom v oblasti elektromobility. Na jejím vývoji se podílela jak divize AMG, tak technologické centrum F1 se sídlem ve Velké Británii. Články pak dodala americká firma Factorial Energy.

Baterii vyvíjel Mercedes, články dodali Američané.
Cílem Mercedesu je do konce roku 2030 uvést podobné inovace do sériové produkce, tedy nabídnout klientům dlouhý dojezd i pohodlí. Klientela toužící po drahém EQS jistě nebude mít problém tuto technologii zaplatit, nicméně o průlom v masové elektromobilitě zatím nejspíš nepůjde.
Ono EQS aktuálně startuje od 2,64 milionu korun, takže ani v budoucnu nepůjde o model do každé rodiny. Na přelomové elektro za dostupné peníze bez masivních dotací si tak budeme muset ještě počkat.