Hlavní obsah

Vyšší výkon, delší dojezd: Peugeot vylepšil svého elektrického krasavce e-208

Foto: Peugeot

Peugeot představuje evoluci nejprodávanějšího elektromobilu v evropském segmentu B. Nový Peugeot e-208 přijíždí se silnějším elektrickým pohonem z nového Peugeotu e-308 a přidává k tomu větší akumulátor, díky němuž ujede až 400 kilometrů na jedno nabití. Francouzi navíc už naznačují, kdy přibližně jej začnou prodávat.

Článek

Francouzi věří, že budoucnost elektromobility je v kompaktních stylových elektromobilech do města, a proto při uvedení nejnovějšího Peugeotu 208 vsadili na okouzlující design i čistě elektrickou variantu. A úspěchy začali oslavovat už brzy, protože Peugeot e-208 zaútočil na nejvyšší příčky a v současnosti je nejprodávanějším elektromobilem v lukrativním evropském segmentu B.

A v dnešních dnech se malé vysokonapěťové lvíče stává ještě zajímavější volbou pro další potenciální zákazníky. Nenechte se zmást hezkou tvářičkou beze změn, protože designové omlazení jeden z nejkrásnějších hatchbacků současnosti ani nepotřeboval, a rovnou se pojďme podívat na to nejdůležitější. Inženýři Peugeotu jej totiž vybavili elektrickým pohonem z nového většího Peugeotu e-308.

Foto: Peugeot

Peugeot se při modernizování elektromobilu e-208 pro rok 2023 zaměřil pouze na implementování vylepšeného elektrického pohonu

Nejnovější Peugeot e-208 se tak představuje se silnějším elektrickým motorem o výsledných 156 koních (115 kW), který je nově o 20 koní (15 kW) silnější než původní jednotka. Instantní točivý moment 260 newtonmetrů zůstává stejný. Peugeot zatím neuvádí další oficiální parametry, ale s velkou pravděpodobností bude silnější novinka také svižnější. Dosavadnímu modelu přitom akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouze 8,1 sekundy.

Spolu se silnějším elektromotorem pak nejnovější Peugeot e-208 přijíždí i s novým akumulátorem, pracujícím s napětím 400 voltů a využitelnou kapacitou 48,1 kWh. Automobilka dodává, že maximální dojezd vzrostl o dalších 10,5 procenta a slibuje dojezd až 400 kilometrů na jedno nabití podle cyklu WLTP. To je nárůst 38 kilometrů, přičemž nová baterie disponuje maximálním nabíjecím výkonem 100 kW a slibuje dobití z 20 na 80 procent za méně než 25 minut.

Foto: Peugeot

Vylepšený Peugeot e-208 zvládne na jediné nabití ujet až 400 kilometrů a nové baterie umí pracovat s maximálním nabíjecím výkonem 100 kW

Modernizovaný Peugeot e-208 navíc při aktivaci jízdního režimu „Brake mode“ umí rekuperovat maximum elektrické energie a nabíjet akumulátor i za jízdy ve chvílích, kdy řidič ovládá akceleraci i deceleraci elektromobilu pouze plynovým pedálem. I nejnovější model pak bude vybaven nejdůležitější novinkou minulého modelového roku - tepelným čerpadlem spolupracujícím se senzorem vlhkosti na čelním skle pro efektivní využití energie při vytápění a klimatizaci.

A kdy se nejnovější Peugeot e-208 objeví v Česku? Francouzská značka zatím pouze oznámila, že novinku uvede do prodeje v průběhu roku 2023.

Reklama

Načítám