Hlavní obsah

Peugeot představuje první elektrické kombi. Modely e-308 nabídnou eleganci a efektivitu

Foto: Peugeot

Peugeot představil zcela nové plně elektrické verze typu 308, výhodou budiž fakt, že jsou na pohled prakticky k nerozeznání od těch stávajících. Model e-308 SW je navíc prvním elektrickým kombi

14. 9. 2022

Vozový park automobilky Peugeot rozšiřují další modely, konkrétně nové verze typu 308. Přírůstky s označením e-308 a e-308 SW přináší vedle již částečně elektrifikovaných verzí už úplnou elektrifikaci. Výhodou má být zcela nová úroveň efektivity, typická elegance Peugeotu však zůstává.

Článek

Po jen částečné elektrifikaci Peugeotu 308 přichází nevyhnutelné – elektrifikace úplná. Modely e-308 a e-308 SW bude pohánět úplně nový elektromotor o výkonu 156 koní, díky čemuž nejen zpestří segment C – ale konkrétně prodloužená verze e-308 SW bude v Evropě jedním z prvních plně elektrifikovaných kombi.

Technika

Foto: Peugeot

Peugeot se v rámci plné elektrifikace soustředil především na techniku pod kapotou, o pohon se teď stará zbrusu nové ústrojí. Z hlediska vzhledu pak jen mírně doladil aerodynamiku

Automobilka se sídlem ve francouzském Sochaux u nového pohonného ústrojí slibuje efektivitu, která by měla být nejlepší v segmentu. Systém o kapacitě 54kWh je tvořen z 80 procent niklem, z 10 procent manganem a z 10 procent kobaltem. Lidé od Peugeotu prozatím neuvádí zcela přesné hodnoty dojezdu, ale prozradili, že vzhledem k napětí 400 V postačí baterie k dojezdu minimálně 400 kilometrů.

Na první pohled bychom e-308 a e-308 SW patrně od spalovacích či hybridních verzí rozeznali jen těžko, což je na jednu stranu dobře. Přesto tu došlo na drobné úpravy – aerodynamiku tu zvyšuje například nový design přední masky a tvar podlahy vozu.

Spotřeba a dobíjení

Foto: Peugeot

Největší pozornost byla věnována efektivitě, spotřeba energie se tak drží na velmi slušných 12,7 kWh

Z podobného důvodu přibyla i nová 18palcová litá kola navržená pro snížení turbulencí v oblasti podběhů, která obouvají pneumatiky se sníženým valivým odporem. Výsledkem je, že spotřeba „paliva“ se u e-308 a e-308 SW pohybuje na velmi slušné hodnotě 12,7 kWh.

Poměrně běžnou záležitostí je třífázové dobíjení o výkonu 11 kW, které asi najde využití jen při nabíjení auta přes noc. Nechybí však ani výkonnější nabíječka o výkonu až 100 kW, ta potom v praxi umožňuje vůz dobít z 20% na 80% kapacitu během „méně než 25 minut“, jak uvádí Peugeot.

Výkony a vybavení

Foto: Peugeot

Místo pocitu z vesmírné lodi má člověk uvnitř e-308 a e-308 SW pocit z klasické 308, což je naprosto v pořádku. Hlavní slovo má velký systém infotainmentu, zpoza volantu prosvítá kromě přístrojového štítu také 3D průhledový displej

Jak už tu zaznělo, e-308 a e-308 SW dávají výkon 156 koní a hlavně užitečný točivý moment 260 Nm už „od nuly“. Hodnoty zrychlení prozatím neznáme, ale očekávejme, že sprint z klidu na stovku bude trvat něco málo přes 7 sekund, jako je tomu u konkurenta VW ID.3. Ten má totiž na jednu stranu o 48 koní vyšší výkon, pravda, Peugeot je však zároveň o cca o 100 kg lehčí.

Co však víme na 100 %, je, že uvnitř budou k dispozici celkem 4 jízdní režimy – Normal, Eco, Sport a Brake. První tři režimy jsou víc než výmluvné, ten čtvrtý potom zvýší účinek rekuperace kinetické energie z brzd, což pomáhá šetřit drahocenné kilometry dojezdu. Vedlejším bonusem je potom šetření brzd, neboť rekuperace poskytuje sama o sobě silný brzdný účinek.

Auto až ke dveřím

Uvnitř potom e-308 vypadá prakticky stejně jako klasická 308 se spalovacím motorem, takže interiér působí příjemně povědomým dojmem. Dominantou tzv. i-Cockpitu, jak mu Peugeot říká, je 10palcový systém informačně-zábavního systému, kromě toho se do zorného pole řidiče promítá trojrozměrný průhledový displej.

V Peugeotu nám (alespoň prozatím) zatajují základní pořizovací cenu, víme však, že obě verze elektrické 308 budou dostupné ve výbavách Allure nebo GT. Na vybraných trzích dokonce bude možné si vůz objednat dokonce přes webové stránky automobilky, přičemž bude vůz doručen až k domu zákazníka bez jakéhokoliv doplatku.

Reklama