Hlavní obsah

Volno, které nikdo nechce? VW by ve Wolfsburgu mohl přejít na čtyřdenní pracovní týden, říká podniková rada

Foto: Volskwagen

Automobilka Volkswagen by ve své německé továrně ve Wolfsburgu mohla od roku 2027 dočasně přejít na čtyřdenní pracovní týden. Podle agentury Reuters to dnes zaměstnancům řekla šéfka zaměstnanecké závodní rady Daniela Cavallová. Od stejného roku má wolsburgský závod vyrábět pouze elektromobily.

Článek

Cavallová loni sehrála ústřední roli v jednání s vedením podniku o snižování nákladů. Odbory se podle ní dohodly na minimálním vytížení kapacit pro přechodné období. Zaměstnance ale vyzvala, aby si nyní brali směny navíc, a kompenzovali tak pravděpodobnost, že v příštích letech budou pracovat méně hodin.

„Od roku 2027 není dočasný čtyřdenní pracovní týden nepřiměřeným scénářem,“ řekla Cavallová a dodala, že už nyní je třeba se podle toho zařídit.

Volkswagen uzavřel s odbory loni v prosinci dohodu s cílem snížit doma v Německu náklady. Zahrnovala přesun výroby vozů Golf se spalovacím motorem z Wolfsburgu do Mexika od roku 2027. U některých zaměstnanců v centrále automobilky to vyvolalo obavy o budoucnost závodu.

Výroba Golfu se z větší části soustředila ve wolfsburgské centrále. Celosvětově se produkce tohoto vozu snížila z více než milionu v roce 2015 na něco málo přes 300 000 vozů v roce 2024, ukazuje graf sestavený podnikovou radou, který měla možnost vidět agentura Reuters.

Pro letošní rok se předpokládá, že z výrobních pásů sjede pouze 250 000 vozů Volkswagen Golf.

Načítám