Článek
Cavallová loni sehrála ústřední roli v jednání s vedením podniku o snižování nákladů. Odbory se podle ní dohodly na minimálním vytížení kapacit pro přechodné období. Zaměstnance ale vyzvala, aby si nyní brali směny navíc, a kompenzovali tak pravděpodobnost, že v příštích letech budou pracovat méně hodin.
„Od roku 2027 není dočasný čtyřdenní pracovní týden nepřiměřeným scénářem,“ řekla Cavallová a dodala, že už nyní je třeba se podle toho zařídit.
Volkswagen uzavřel s odbory loni v prosinci dohodu s cílem snížit doma v Německu náklady. Zahrnovala přesun výroby vozů Golf se spalovacím motorem z Wolfsburgu do Mexika od roku 2027. U některých zaměstnanců v centrále automobilky to vyvolalo obavy o budoucnost závodu.
Výroba Golfu se z větší části soustředila ve wolfsburgské centrále. Celosvětově se produkce tohoto vozu snížila z více než milionu v roce 2015 na něco málo přes 300 000 vozů v roce 2024, ukazuje graf sestavený podnikovou radou, který měla možnost vidět agentura Reuters.
Pro letošní rok se předpokládá, že z výrobních pásů sjede pouze 250 000 vozů Volkswagen Golf.