Hlavní obsah

Volkswagen postavil nové a hodně divné SUV. Buďme rádi, že jen pro Čínu

Foto: Volkswagen

Narozdíl od drtivé většiny evropských automobilek to Volkswagen v Číně zcela nezabalil, byť potřeby tamních zákazníků se hodně mění. Důkazem toho je i nejnovější SUV ID. Unyx 08, které má do standardů nám známého designu hodně daleko.

Článek

Na letošním autosalonu v Šanghaji představila automobilka Volkswagen vizi nového SUV ID.Evo určeného výhradně pro čínský trh. Po pouhých šesti měsících se můžeme seznámit s produkčním autem. Jmenuje se ID.Unyx 08 a vypadá… no, posuďte sami.

S trochou nadsázky můžeme říct, že je to vlastně taková směska. Vůz uvádí na trh Volkswagen Anhui, společný podnik německé automobilky a tamního JAC Motors. Aby toho nebylo málo, elektromobil byl vyvinut ve spolupráci s Xpengem a co nevidět na něj navážou další vozy sdílící techniku, třeba elektrický sedan.

Design je proti evropským modelům VW diametrálně odlišný, všimněte si například úzkých předních světel protažených až k emblému značky, výrazných kol, pod nimiž je schována brzdová soustava Brembo, ale třeba i osvětleného vlka v brzdovém světle. Ano, vlka. Vítejte v Číně.

Foto: Volkswagen

Líbí? Dejte nám vědět v anketě na konci článku!

Do interiéru jsme zatím nenahlédli, nepřekvapivě se ale hovoří o digitálním přístrojovém štítu, obrovské obrazovce multimédií uprostřed a palubním asistentovi s umělou inteligencí.

Ač to možná ze studiových snímků nevypadá, rozhodně nejde o žádného drobečka. „Osmička“ má na délku rovných pět metrů a při skladbě vnitřního prostoru se pracovalo s rozvorem 3 030 mm. Zda uvnitř najdeme pět nebo sedm míst k sezení, výrobce zatím nespecifikoval.

Tamní ministerstvo průmyslu však nelenilo a odhalilo nám alespoň základní technické parametry - vůz je čtyřkolkou se dvěma elektromotory o systémovém výkonu kolem 500 koňských sil. Energie se ukládá do baterie typu lithium-železo-fosfát, její kapacita a celkový dojezd elektrického SUV však stále zůstávají tajemstvím.

Nový vůz je součástí obsáhlé strategie Volkswagenu, který stále věří, že dokáže konkurovat silnému (a stále se rozšiřujícímu) počtu domácích hráčů. V dohledné době chtějí Němci uvést na tamní trh třicítku nových modelů, z nichž 20 má být nějakým způsobem elektrifikovaných.

Ohodnoťte VW ID.Unyx 08 jako ve škole:
1
48,2 %
2
5,7 %
3
11,3 %
4
4,8 %
5
30 %
Celkem hlasovalo 353 čtenářů.
Načítám