Hlavní obsah

Víme, jak se změnily Škoda Scala a Kamiq po faceliftu! Jedna z největších novinek není vidět

Foto: Škoda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Zatímco Kamiq vzhledem k prodejním úspěchům modernizaci až tak nevyhlížel, Scala doufá v nový restart. Byli jsme u představení aktuálních škodováckých novinek.

Článek

Zase jsem se jednou vydal do ateliéru v Mnichově Hradišti, tentokrát jsem však nečekal mnoho. Ne že by facelifty modelů Scala a Kamiq nebyly důležité, ale tak nějak se dopředu šuškalo, že změny radikální určitě nebudou. Zvěsti nelhaly.

Drobnosti, ale potěší

Asi byste měli mít Scalu s Kamiqem alespoň trochu v oku, abyste faceliftované provedení identifikovali. V obou případech se sice designéři zaměřili na přední partie, přepracovali je v zásadě kompletně, ale třeba vystouplejší masky si na první dobrou nejspíš nevšimnete. Stejně tak předního nárazníku nebo u top specifikací Matrix-LED světlometů, i když jejich nové uspořádání svítí skutečně jinak (automobilky tomu říkají světelný podpis…). Drobnosti, které dohromady výraz obou modelů upravily, ale jak jsem už napsal, chce to trošku soustředění.

Foto: Škoda

Jednou z nejviditelnějších změn faceliftu je nová grafika světlometů Škody Scala.

Víc se mi zamlouval asi Kamiq, respektive, u něj mi zásahy přišly přínosnější, působí uhlazeněji, elegantněji. Facelift určitě víc vynikne při přímém srovnání s předchůdcem, jeho design nebyl v roce 2019 přijat bezvýhradně, na Škodovku možná až nečekaně rozporuplně. Modernizace v tomto směru udělá větší službu, než byste podle výčtu změn řekli.

Foto: Škoda

Na první pohled to asi úplně vidět není, uznávám, ale naživo mi přišlo, že těch pár změn Kamiqu skutečně pomohlo.

A pokračujeme – facelift přinesl také tři úplně nové designy litých kol, vzadu se projevuje v nově uspořádaných svítilnách, náznaku difuzoru a novém logu. Je to pořád docela nezvyk, tahle škodovácká novinka se skrytým háčkem.

Foto: Škoda

Nápis Škoda má skrytý háček.

Uvnitř digitálnější

Ani uvnitř nečekejte nic převratného. Jednou z nejpodstatnějších novinek je výhradní zastoupení digitálních přístrojů, Škodovka se chlubí též rozsáhlejším použitím udržitelných materiálů nebo novými dekory. Digitální přístrojový štít má pak úhlopříčku 8, nebo 10,25 palce, displej uprostřed pak 8,25 a 9,2 palce. Nový je rovněž panel klimatizace, cestu do interiérů modernizovaných modelů si našly rovněž USB-C konektory.

A teď ta slibovaná „neviditelná“ změna, Scala s Kamiqem přejmenovaly názvy jednotlivých verzí, při starém zůstalo jen Monte Carlo. Základ se nově jmenuje Selection, druhý stupeň potom Top Selection. Nejspíš potřeboval někdo v marketingovém oddělení vykázat činnost…

Foto: Škoda

Pod volantem už najdete jenom digitální přístrojový štít.

Ještě zmíním rozšíření adaptivního tempomatu o prediktivní funkci (úprava rychlosti podle značek a trasy, v každém autě okamžitě vypínám, pokud to jde). Novinkou ve výbavě je také virtuální pedál (máchnete nohou pod zadním nárazníkem a páté dveře se otevřou). A pak vyložené detaily jako nová kapsička na mobil v zadní straně opěradel předních sedaček nebo možnost volby mezi dvěma barvami vnitřního ambientního osvětlení.

Hlavně pro Scalu je modernizace důležitá

Zmínil jsem to už na začátku, že v restart kariéry doufá hlavně Scala. Té se totiž prodejně dvakrát nedaří, loni si tuto škodovku pořídilo celosvětově jen necelých čtyřicet tisíc zákazníků, meziročně jde o osmnáctiprocentní pokles. Kamiq, to je daleko veselejší příběh. Malému crossoveru patří za loňský rok mezi všemi škodovkami druhá příčka, zapsal přes pětadevadesát tisíc prodaných kusů.

Podobu modernizovaných modelů Kamiq a Scala tedy už známe, na jejich uvedení si však budeme muset ještě počkat, Škodovka plánuje start prodejů až na začátek příštího roku. V tuto chvíli je tak brzo i na ceník, v současnosti pořídíte Kamiq nejlevněji od 479 900 Kč, Scala stojí nejméně 459 900 Kč.

Na techniku Škodovka nesáhla, v obou případech se tedy nabídka motorů stále omezuje na litrový tříválec TSI s výkony 70 a 81 kW, silnější alternativou je rovněž zážehová patnáctistovka s výkonem 110 kW. Výkonnější verzi tříválce a čtyřválec 1.5 TSI můžete mít v současné době rovněž se sedmistupňovým automatem DSG.

Reklama

Načítám