Článek
Nejdřív ale chvilka pravdy: Automobilka SWM se sice ohání italskou DNA, protože původně tahle firma založená roku 1971 v Miláně vyráběla motorky (i když vydržela jen třináct let). Jenže pak značku v roce 2014 koupila čínská finanční skupina Xinyuan a rozhodla se k motorkám přidat výrobu aut ve spolupráci s koncernem Brilliance. Něco z Evropy v jejích autech přeci jen je – výroba je sice lokalizovaná v Číně, designové centrum značky se však nachází v Miláně. Akorát tohle konkrétní auto nakreslil Řek…
Sotiris Kovos si v automobilovém světě udělal jméno díky první generaci Toyoty Yaris a Lexusu SC 430, pak přesedlal na motorky a skútry řecké značky Mego. Pro SWM ale také navrhl sportovní variantu SUV G1F, jejíž podobu nyní přebírá velmi důkladně modernizovaná verze G1 Pro.

Nové G1 Pro vypadá dost dobře! Také v něm vidíte náznak Ameriky…?
Kromě designu exteriéru se radikálně změnil také interiér střižený v moderní čínské minimalistické vlně inspirované Teslou. Před řidičem tak je 8,8palcový informační displej a uprostřed obří 14,6palcový infotainment, který ovládá všechny funkce vozu (je docela přehledný, ale mohl by být i rychlejší; české lokalizace se dočká již za pár dní). Jediná tlačítka má řidič pod pravou rukou na středovém tunelu a těmi kontroluje základní funkce klimatizace (změna teploty a výkonu ventilace atd.), jinak je kabina zcela čistá a uhlazená.

Volič převodovky se přemístil pod volant, díky tomu se na středovém tunelu uvolnil prostor pro odkládací poličku na dva telefony, jedna z nich má indukční nabíjení.
A docela slušně zpracovaná. Kromě horní plochy palubní desky a horní hrany výplně dveří z měkčených plastů je všude kožené čalounění (jehož čínský původ jasně poznáte podle čichu) příjemné na dotek a hezky barevně sladěné (můžete mít i tmavý interiér bez příplatku), v sedačce se pohodlně uvelebíte, a hlavně je všude dost místa. Nejen za volantem, ale také na zadních sedadlech, kam se bez problémů usadí i dospělák a stěžovat si nebude ani po cestě na dovolenou do Chorvatska. Kufr má velmi solidní objem 570 litrů, pod jeho podlahou pak najdete plnohodnotnou rezervu. To se dnes už nevidí…
SWM G1 Pro | Škoda Karoq | MG HS | |
---|---|---|---|
Délka | 4670 mm | 4384 mm | 4655 mm |
Šířka | 1855 mm | 1841 mm | 1890 mm |
Výška | 1740 mm | 1612 mm | 1664 mm |
Rozvor | 2750 mm | 2630 mm | 2765 mm |
Objem kufru | 570 l | 521 l | 507 l |
Také obyčejný benziňák pod kapotou docela překvapí. Jde konkrétně o tradiční přeplňovanou čtyřválcovou patnáctistovku, ale pro G1 Pro ji u SWM pořádně vylepšili. Posílila na 181 koní a 300 Nm, přičemž by měla spotřebovávat jen 7,3 l/100 km. Spojená je vždy s dvouspojkovým automatem a pohonem předních kol, manuál ani čtyřkolka nejsou v plánu.

Velkou výhodou G1 Pro je praktičnost a prostornost. I dozadu se pohodlně usadí dospělák, kufr má velmi slušný objem.
Stejně tak si nevyberete u výbavy, ta je totiž jen jedna a rovnou v plné palbě. Dostanete tak LED světla vpředu i vzadu, 18" litá kola, bezklíčový přístup (i kliky uvnitř nahradila elektronická tlačítka) a startování, automatickou klimatizaci, vyhřívané čelní sklo, volant a všechna čtyři sedadla, ta přední dokonce ventilovaná a sedadlo řidiče elektricky nastavitelné v šesti směrech, vyhřívaný/chlazený držák nápojů, ambientní osvětlení s 64 barvami a mnoho dalšího. Chybět nesmí ani šest airbagů a další bezpečnostní prvky, armáda jízdních asistentů doplněná 360° kamerovým parkovacím systémem a senzory.
To se samozřejmě promítlo do ceny, která není vyloženě podbízivá – za těch 759 000 Kč ale dostanete opravdu bohatě vybavené auto velikostně mezi Karoqem a Kodiaqem, k tomu tovární záruku na pět let a 100 tisíc kilometrů (lze rozšířit až na sedm let bez omezení nájezdu), k tomu první servis a asistenční služby po celé Evropě zdarma. Pokud vás tato nabídka zaujala, tak si pospěšte k jednomu z 11 dealerů (pracuje se na rozšíření na 20 partnerů), uvedená cena platí jen pro 100 prvních zákazníků.