Hlavní obsah

Stylové SUV od bývalého SsangYongu je teď ještě levnější a úspornější. Spotřebu srazilo o dva a půl litru!

Foto: Lukáš Kukla / Garáž.cz

Korejská značka KGM - dříve SsangYong - přiváží na český trh další varianty velkého SUV Actyon. Potěší příznivější pořizovací cenovky i nová motorizace.

Článek

Model Actyon patří k největším překvapením letošního roku. Z ne úplně vzhledného SUV se po patnáctileté odmlce vyklubala stylovka jako hrom, která nešetří prostorem ani bohatou výbavou. Na českém trhu však v úvodu byla k dispozici pouze nejvyšší výbava a cenovka se přibližovala jednomu milionu korun.

Dnes už v ceníku najdeme výbavy dvě, nejvyšší Premium doplňuje dostupnější Style. Díky němu dnes KGM Actyon startuje na částce 859 900 Kč. Nejde přitom o žádné holátko, už v základu má 20“ kola z lehkých slitin, dvouzónovou automatickou klimatizaci, tempomat, vyhřívání předních a zadních sedadel i volantu, ventilovaná přední sedadla a mnoho dalšího.

Premium (od 919 900 Kč) přihazuje ještě bezdrátové nabíjení, elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru a na rozdíl od nižší výbavy si můžete připlatit za panoramatické střešní okno (29 900 Kč) nebo 360stupňovou kameru (19 900 Kč).

Foto: Lukáš Kukla / Garáž.cz

Kabina vozu může barevně ladit se zevnějškem, hlavně se ale chlubí bohatou výbavou.

Zmíněné ceny se vztahují na motorizaci 1.5 Turbo, kterou už dobře známe z modelů Korando nebo Torres. Tady se pojí výhradně se šestistupňovou samočinnou převodovkou, pohon všech kol je za příplatek 49 900 Kč. Motor má výkon 163 koňských sil a 280 newtonmetrů točivého momentu. I když vás možná jeho parametry z bot nevyzují, pořád je to slušná porce pro bezpečné předjetí i dynamickou jízdu. Dlouhodobě ale platí, že tato patnáctistovka není zrovna etalonem spořivosti, což vás může potrápit hlavně na dlouhých trasách.

KGM teď ale přichází s novinkou, která nejpalčivější nedostatek modelů na této platformě řeší - zbrusu nový hybrid, v němž je jedna-pětka dopována elektřinou, aniž byste vůz museli dobíjet ze zásuvky. Pohon má systémový výkon 204 koní, točivý moment 300 newtonmetrů, ale hlavně o více než dva a půl litru nižší tabulkovou spotřebu (8,5 vs. 5,9 l/100 km).

A náš nedávný test v menším modelu Torres ukázal, že s novou motorizací (která je výhradně předokolkou) zvládají bývalé ssangyongy opravdu jezdit za příznivější čísla. Příplatek za hybridní provedení je rovných šedesát tisíc korun, Actyon Hybrid stojí 919 900 Kč (Style), respektive 979 900 Kč s nejvyšší výbavou Premium. Standardem pro všechny verze je záruka na 5 let nebo 100 000 km.

Načítám