Hlavní obsah

Bývalý SsangYong přiváží do Česka svého prvního spořílka. KGM Torres umí ušetřit dost peněz

Foto: KGM
2:41
2:41

Chcete-li článek poslouchat, přihlaste se

Značka SsangYong si u nás postavila živnost na skvělém poměru cena / výkon. Na tom se nic nemění ani po přejmenování na KGM, pod novým majitelem však jihokorejská značka nabízí i něco trochu víc. Třeba modernější techniku s příznivější spotřebou.

Článek

První vlaštovkou rebrandovaného KGM mezi hybridy je model Torres Hybrid, který doplňuje verzi elektrickou a čistě spalovací. Benzinová patnáctistovka tu spolupracuje s elektromotorem umístěným v převodovce a 1,83kWh baterií, výsledkem je systémový výkon 204 koňských sil, ale především avizovaná kombinovaná spotřeba pod 5,9 l/100 km, což je na docela velkého Torrese slušné číslo.

Spořílek pod kapotou zvládne podle výrobce až 94 % času ve městě korzovat jen na elektrický pohon. Na delších cestách zase oceníte výběr jízdních režimů (Eco, Comfort a Sport) plus možnost rekuperace s chytrým přizpůsobením.

Nová motorizace je lákadlem největším, ale rozhodně ne jediným. KGM kromě robustního vzhledu vyzdvihuje 78 % karoserie z ultra pevné oceli (nejvíce ve třídě), osmičku airbagů, až 1662l zavazadlový prostor, kožené čalounění, vyhřívaná i odvětrávaná sedadla vpředu, ambientní osvětlení kabiny, dvě dvanáctipalcové obrazovky nebo 3D kamerový systém s pohledem shora.

Foto: KGM

Jméno Torres je inspirováno chilským národním parkem, čemuž odpovídá jeho akční dobrodružný vzhled

Torres má na délku 4,7 metru a obouvá kola od sedmnácti do dvaceti palců. Podvozek je navíc vzadu vybaven sofistikovanějším víceprvkovým řešením a už z dřívějška víme, že umí jezdit velmi pohodlně.

OStatně se můžete přesvědčit sami, stačí se zastavit u kteréhokoliv z dealerů KGM v České republice, jejichž počet neustále roste. Dnes má značka své zastoupení v Praze (2×), Brně, Ostravě, Liberci, Jihlavě, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Ústí nad Orlicí, Jenišově, Plzni i Zlíně. U každého autorizovaného prodejce najdete zároveň i servisní zázemí.

Foto: KGM

Torres Hybrid má systémový výkon 204 koní, spolupracuje výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou (s pádly pod volantem) a jede až 180 km/h. Narozdíl od klasického benzinu spoléhá výhradně na pohon předních kol

No, a pokud vás auto přesvědčí, nic nebrání v objednávce. První kousky hybridního Torrese už jsou v České republice, stejně jako spalovací ekvivalent je vůz dostupný ve čtyřech výbavových liniích a startuje na 755 700 Kč. Ve srovnání s benzinem s automatickou převodovkou si tedy zákazník připlatí férových 52 900 Kč.

Načítám