Článek
Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.
SsangYong poslední roky tvrdě dřel, aby si na českém trhu vydobyl postavení silné značky. Od svého návratu v roce 2019 vybudoval slušnou prodejní i servisní síť a dnes po našich cestách jezdí přes 11 tisíc novodobých ssangyongů (a necelých pět tisíc na Slovensku).
Největší novinkou letošního jara však není jen zbrusu nový model Actyon (ještě se k němu dostaneme), ale především přejmenování automobilky na KGM, což značí jméno nového majitele KG Mobility. Logo symbolizující dva draky zůstává, stejně jako primární zaměření na kategorii SUV a rozumné ceny.
„Rebranding je pro naši značku důležitým milníkem, ale nevnímáme jej jako revoluci. Spíše chceme navázat na dobrou pověst, kterou si značka za ty roky mezi českými a slovenskými řidiči vybudovala. Stále jsme SUV specialista z Koreje a nabízíme vozy se skvělým poměrem kvality a ceny,“ říká Country Manager KGM pro ČR a Slovensko Dominik Ślusarczyk.
Historie SsangYongu: Od autobusů po KGM
1954 – vzniká společnost Ha Dong-hwan Automobile, která vyráběla autobusy tím, že předělávala americké vojenské nákladní vozy
1967 – značka se stává součástí společnosti Shinjin a začíná výrobu jeepů, které se po ukončení licence přejmenují na Korando
1986 – o převzetí se uchází Samsung a SsangYong, SsangYong vyhrává a začíná budovat vlastní silnou automobilovou značku
1991 – vzniká technické partnerství se značkou Mercedes-Benz, nejdříve na sportovní a užitková vozidla, později i na osobní vozy
2000 – SsangYong expanduje na zahraniční trhy jako výrobce kompletní řady SUV
2015 – uveden model kompaktního SUV Tivoli, jehož se prodalo přes 145 000 kusů, což je nejvíc od založení společnosti
2022 – značku přebírá skupina KG Mobility a začíná období rebrandingu na KGM

Znalci budou z českého trhu pamatovat i předchozí SUV Actyon. To nové je ale docela jiná písnička - modernější a hezčí.
První vlaštovkou v moderní éře KGM je model Actyon, reprezentativní SUV s délkou přes 4,7 metru, které vyplňuje mezeru mezi Torresem a Rextonem. Techniku sdílí s menším sourozencem, pod kapotou tedy má patnáctistovku s výkonem 163 koní. Automatická převodovka je standardem, za příplatek můžete mít i pohon všech kol.
Ceník vozu začíná na 949 900 Kč, ale všechno důležité a mnohem víc už má ve standardu - 20“ kola z lehkých slitin, diodovou světelnou techniku, vyhřívaný volant, přední a zadní sedadla, ventilovaná přední sedadla, dvouzónovou automatickou klimatizaci, bezdrátovou nabíječku telefonu nebo digitální pracoviště řidiče.
KGM také nabízí standardní záruku na 5 let nebo 100 000 kilometrů. Prima nabídku za skvěle vybavené auto (ale i celý rebranding) podpoří rozsáhlou mediální kampaní online, v televizi, ale i na billboardech. A další chystané automobilové novinky? No, prý se máme na co těšit!