Hlavní obsah

Škoda poprvé poodhaluje zcela nové SUV. Láká na prima cenu, jméno vyberou sami zákazníci

Foto: Škoda

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nabídka mladoboleslavské značky se brzy rozroste o další model. Za kompaktní SUV s jednoduchou technikou a příznivou cenou by jí i čeští zákazníci utrhali ruce, má to ale jeden háček.

Článek

Chystanou novinku totiž Škodovka připravuje výhradně pro indické zákazníky. Tamní trh je pro automobilku obzvlášť důležitý, nejprve začala s dovozem evropských vozů, posléze přidala modely šité na míru indickému zákazníkovi – sedan Slavia a malé SUV Kushaq. I díky nim tam loni zaznamenala růst o 18,5 % a nedávno oslavila 100 000 prodaných vozů.

Tím však tažení Mladoboleslavských nekončí. V brzké budoucnosti se má představit nové kompaktní SUV posazené na platformě MQB-A0-IN (jako výše zmínění sourozenci), které má prodeje značky dále nakopnout. Od roku 2026 by totiž v Indii Škodovka ráda prodávala 100 000 automobilů ročně.

Novinka je zatím zahalena tajemstvím. Škodovka prozradila, že půjde o vůz s délkou do čtyř metrů, na ně se totiž v Indii vztahují cenová zvýhodnění, což má přinést i sympatickou pořizovací cenovku. A proč další SUV? Důvod je jednoduchý. „Je to klíčový segment, který tvoří více než polovinu trhu. Společně s modely Kushaq a Kodiaq budeme mít v Indii ještě lepší portfolio vozů SUV,“ uvedl Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto.

Foto: Škoda Auto

Kushaq se na indickém trhu slušně etabloval, Škodovka navíc nabídku často oživuje různými limitovanými edicemi.

A jak se vlastně zbrusu nový model bude jmenovat? To doposud neví ani sama automobilka. Vyzvala totiž indické motoristy, aby přispěli svými návrhy, a vybrali tak název nového vozu právě oni. Jejich nápady můžete sledovat na sociálních sítích pod hashtagem #NameYourSkoda. Projeli jsme je zatím jen zběžně a na nic světoborného nenarazili.

Ale všechno má svůj čas. Nové SUV vyrazí na indické cesty až v první polovině roku 2025, slavnostní premiéra by se však mohla stihnout ještě letos. Půjde o vůz vyvíjený i vyráběný v Indii, čímž chce Škoda dále posílit své tamní postavení. Ani tím ale nekončí, do roku 2030 by se tu ráda stala nejprodávanější evropskou značkou a společně s dalšími automobilkami koncernu získala pětiprocentní podíl na trhu.

Související témata:
Načítám