Hlavní obsah

Přijíždí nejrychlejší silniční Mercedes všech dob! Má V8 do zásuvky, vypráská Ferrari i lambo

Foto: Mercedes

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Sportovní kupé Mercedes-AMG GT je samo o sobě mimořádně působivým kouskem techniky. S novým motorem však výrobce posouvá jeho schopnosti na ještě vyšší úroveň.

Článek

Jestli trochu nepřeháníme? Posuďte sami - vrcholná motorizace GT 63 SE Performance má pod kapotou čtyřlitrový osmiválec AMG se dvěma turby, který sám o sobě dodává výkon 603 koňských sil. Jenže toto je plug-in hybrid, kterému sekunduje ještě výkonný elektromotor.

Výsledkem takového spojení je maximálních 804 koní a 1 420 newtonmetrů točivého momentu. Standardem je spojení se samočinnou převodovkou a pohonem všech kol, to všechno ve vzájemné synergii přináší zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 2,8 sekundy a maximální rychlost až 320 km/h!

Mercedes se pyšní, že jde o jeho nejrychleji akcelerující vůz vůbec, se stovkou pod tři sekundy navíc plug-in hybridní AMG GT pokoří na semaforech i taková jména jako Porsche 911 Turbo S, Ferrari SF90 Stradale či Lamborghini Revuelto.

Foto: Mercedes

Pod kapotou poctivý motor, vzadu konektor pro nabíjení. Tento plug-in hybrid ale nemá záchranu planety v popisu práce.

Elektrická energie se ukládá do 6,1kWh baterie, jejíž systém chlazení našel inspiraci ve světě formule 1. Můžete ji sice dobíjet ze zásuvky (výkonem až 3,7 kW), u tohoto typu vozu se s tím ale příliš nepočítá. Pro pohon je důležité, aby v baterce byla při potřebě plné akcelerace alespoň nějaká energie, kterou řidič za jízdy nasbírá rekuperací při brzdění.

Za zmínku však stojí i další aspekty vozu. Třeba keramické brzdy schované za 21″ koly z lehkých slitin, aktivní zadní spoiler, natáčení zadních kol či hydraulické prvky namísto tradičních stabilizátorů, to aby byly náklony karoserie co možná nejmenší. „Gé-téčko“ dostává také aerodynamickou lištu vpředu vespod, která ve vyšších rychlostech zvyšuje přítlak.

Ač se novinka chlubí především sportovními schopnostmi, pořád zůstává věrna zkratce GT, chce tedy nabídnout maximální pohodlí také na dlouhých cestách. Adaptivní podvozek umí být v komfortním režimu houpavější, elektricky nastavitelná sedadla disponují masážními funkcemi (dokonce zůstaly zachovány i sedačky vzadu), na palubě vás dále může rozmazlovat prémiový audiosystém či na dotek velmi příjemná kůže Nappa.

Načítám