Hlavní obsah

Nová Škoda Kodiaq RS odhalena dlouho před premiérou! Sportovnější verze se spolehne na benzin a speciální tlumiče

Foto: Úřad Evropské unie pro duševní vlastnictví

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

K oficiální premiéře druhé generace Škody Kodiaq RS by mělo dojít až letos v prosinci, přesto si sportovní verzi praktického SUV můžeme prohlédnout už nyní.

Článek

Na internetu se totiž objevily obrázky z Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví, které naprosto zřetelně prozrazují podobu vozu. Kodiaq RS vsadí na přepracované nárazníky, černé exteriérové detaily a všimněte si také nově zpracovaného loga RS, jež se poprvé objevilo na modernizované Octavii.

Zřejmě nejzajímavější jsou ale zadní partie, ty se od standardního provedení odlišují nejvíc. Mohou za to především dva výrazné rámečky okolo koncovek výfuku.

Důležité zjištění představuje také existence jediného „víčka“ na karoserii, které potvrzuje, že Kodiaq RS bude spoléhat na spalovací motor, nepůjde tedy, alespoň zatím, o plug-in hybrid. O elektrifikovaném pohonném ústrojí se přitom také lehce spekulovalo.

Díky obrázkům z Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví snad máme potvrzené nasazení klasického „spalováku“. Tušíme také, o jaký motor půjde - Škoda jistě sáhne po turbodmychadlem přeplňovaném zážehovém dvoulitru.

Vodítko k výkonu představuje porovnání nabídek motorizací Kodiaqu a Superbu, které by měly být prakticky shodné, ale nejsou – Kodiaqu chybí silnější verze benzinového 2.0 TSI o výkonu 195 kW (265 k), kterým se Superb naopak může pochlubit. A když si k tomu připočteme, že minulý Kodiaq RS pohánělo stádo 180 kW (245 k), tak máme celkem jasno. Tato 265koňová jednotka se podle nás v novém Kodiaqu RS objeví.

Vyšší výkon by Kodiaq RS měl o něco zrychlit, akceleraci z klidu na stovku odhadujeme za zhruba šest sekund a maximální rychlost by se mohla posunout přes 240 km/h. Kromě výkonu by sportovní provedení škodováckého SUV mělo těžit také z propracovaného pohonu všech kol a vyspělejšího podvozku s adaptivními tlumiči DCC Pro se dvěma elektromagnetickými ventily.

Reklama

Načítám