Hlavní obsah

Ojetiny na českém trhu: Nabídka je široká a zlevnila, dovoz starších a méně kvalitních aut se nevyplatí

Foto: Archiv Garáž.cz

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Dovoz ojetých osobních aut od ledna do konce dubna meziročně klesl o 9,2 procenta na 47 144 vozů. Jejich průměrné stáří se snížilo o 0,6 roku na 10,4 roku. Podíl vozů starších deseti let klesl o 1,5 procentního bodu na 48,9 procenta. Vyplývá to z aktuálních údajů Svazu dovozců automobilů.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nejvíce dováženou ojetinou je i nadále domácí Škoda s 11 334 importovanými vozy za čtyři měsíce. Následuje Volkswagen s 9 571 auty a třetí je Ford s dovozem 3 182 vozů. Na dalších místech jsou německé prémiové značky BMW, Mercedes a Audi.

Češi si letos rovněž dovezli 33 ojetých ferrari, 20 lamborghini, čtyři rolls-royce a deset vozů Aston Martin. Na tuzemských silnicích přibylo rovněž pět trabantů nebo dva vojenské Jeepy Willys.

Ojetiny na českém trhu podle generální ředitelky společnosti Aures Holdings Karolíny Topolové zlevňují, takže se dovozy starších a méně kvalitních ojetin kvůli vysokému kurzu eura nevyplácejí. „To je pro český autopark a jeho kvalitu zcela jistě příznivá zpráva a budeme doufat, že tyto okolnosti budou trvat i v dalším období,“ dodala.

Registrace nových osobních automobilů v Česku za první čtyři měsíce vzrostly o 3,2 procenta na 77 151 vozidel. V dubnu se prodeje nových aut zvýšily o 6,3 procenta.

Načítám