Hlavní obsah

Obytňák VW California v novém: Komfort osobáku, kuchyň i sprcha a geniální vychytávka navrch

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Oblíbený bydlík Volkswagenu se konečně představuje v novém vydání na bázi Multivanu T7. Slibuje ještě vyšší všestrannost a kromě konvenčních motorů nabízí poprvé i verzi, která se strká do zásuvky.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Nejžádanější užitkáč od Volkswagenu má na svém kontě přes 280 000 prodaných kusů, nová generace má tedy rozhodně na co navazovat. Nejde přitom o žádnou drobnou evoluci. VW říká, že důkladně přepracoval každou oblast svého obytňáku, aby teď byl pro zákazníky ještě prostornější, chytřejší a všestrannější.

Není těžké poznat, že novinka stojí na základech prodlouženého Multivanu T7, což znamená technologiemi našlapanou a více komfortu přinášející „osobní“ platformu MQB. California je k dispozici ve verzích Beach, Beach Tour a Beach Camper, které mají vzadu minikuchyňku, nebo jako Coast a Ocean s plnohodnotným kuchyňským koutem za řidičem.

Foto: Volkswagen

Obytňák je poprvé plnohodnotně využitelný z obou stran, dosud měl „šoupačky“ vždy jen na jedné straně.

Všechny varianty mají nahoru vyklápěcí střechu příbytku a posuvné dveře na obou stranách. Poprvé tak můžou coby venkovní terasa posloužit obě strany vozu, stejně tak lze prvně objednat na přání dodávanou markýzu na levý i pravý bok.

Foto: Volkswagen

Je libo minikuchyňku…

Novinkou jsou rovněž samostatná sedadla namísto zadní lavice. Vyjmout tedy můžete jen jedno, místo kterého snadno převezete například horské kolo. Všechny vozy od výbavy Beach Tour mají v C-sloupku na pravé straně vestavěný ovladač vybraných funkcí. Tvůrci se však chlubí i chytrými nápady. Třeba veškeré osvětlení kabiny vypnete snadno dvojitým klepnutím na jeden z mnoha vypínačů světel.

Foto: Volkswagen

... nebo rovnou regulérní kuchyňský kout?

California je 5 173 mm dlouhá a 1941 mm široká, oproti předchůdci tedy o něco povyrostla. Výška však zůstává na stejné hodnotě 1 990 mm, takže většina podzemních parkovišť nebude představovat jakýkoliv problém.

Foto: Volkswagen

O pohodlný spánek uvnitř nebude nouze.

Zákazníci mají na výběr tři motory: Benzinový dvoulitr s výkonem 204 koní, ten naftový dodává 150 koníků. Horkou novinkou je plug-in hybridní verze eHybrid, jejíž systémový výkon dosahuje na 245 koní a desítky kilometrů zvládne jen na elektřinu. Zároveň jde o první auto postavené na platformě MQB, které kombinuje pohon do zásuvky se čtyřkolkou 4Motion. Patnáctistovka podpořená elektromotory zvládne táhnout přívěs o hmotnosti až 2 000 kg. Na další technické podrobnosti si ještě musíme počkat.

Foto: Volkswagen

Potěší i řada chytře praktických vychytávek. VW už má se stavěním bydlíků více než dvě dekády zkušeností.

Moderní architektura přináší armádu bezpečnostních a asistenčních systémů včetně částečně autonomního řízení. Všechny funkce vozu lze kromě přídavného pětipalcového displeje ovládat také prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu. Tam snadno zkontrolujete hladinu vody v nádrži, stav ledničky nebo provoz přídavného topení.

Že se vám nová California zalíbila? Na letní dovolenou s ní počítejte až příští sezonu. Předprodej sice odstartuje v červnu tohoto roku, ale první kusy se k zákazníkům dostanou až v druhé polovině roku. Do té doby se dozvíme i české ceny jednotlivých variant.

Ohodnoťte novou Californii jako ve škole:
1
85,8 %
2
4,8 %
3
4,1 %
4
1,9 %
5
3,4 %
Celkem hlasovalo 1813 čtenářů.
Načítám