Hlavní obsah

Nový Mini Countryman JCW má 300 koní a pořád voní benzinem. Prozradil i českou cenu

Foto: Mini

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

V souvislosti s budoucností Mini je skloňována elektřina, britská klasika však nezanevřela ani na spalovací motory. Včetně pořádně výkonných.

Článek

Značka Mini uvedla před časem nový a vůbec největší Countryman, který se prezentoval výhradně s elektrickými motory. Ale pozor, pořád jej natankujete také u běžné pumpy. S odstupem pár měsíců totiž míří do nabídky spalováky včetně vrcholového provedení John Cooper Works.

Sportovně střižený crossover má pořád dravou tvář, přesto je proti předchůdci o něco uhlazenější. Však se také karoserie chlubí součinitelem odporu vzduchu jen 0,26, díky čemuž má jít o jeden z nejaerodynamičtějších vozů dané kategorie. Sympatickým designovým detailem je C-sloupek plynule navazující na kontrastně zbarvenou střechu.

Pracoviště řidiče je modernější a čistší. Pro Mini typická kulatá obrazovka multimediálního systému zůstává zachována, nyní však zčásti stojí nad přístrojovou deskou a hlavně na větší ploše zobrazí mnohem více informací. Punc sportovnosti dodávají kabině červené detaily včetně prošívání, nezapomnělo se ale ani na praktičnost. Zadní řadu sedadel lze posouvat až o 13 cm, zavazadelník zase pojme od 460 do 1 450 litrů bagáže.

Foto: Mini

Funky přístrojovka hraje barvami, pracoviště řidiče je však uklizenější než dříve.

Při dynamickém svezení se můžete opřít o dvoulitrový turbobenzin s výkonem rovných 300 koní a 400 newtonmetry točivého momentu. Z klidu na stovku vůz zrychlí za 5,4 sekundy a pokračovat umí na maximální rychlost 250 km/h. Standardně se čtyřválec pojí s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

Samotný benziňák je vybaven přímým a nepřímým vstřikováním a dočkal se zesílených pístů, ojnic i silentbloků. Tvůrci dále vyzdvihují objemné sání s minimalizovanými ztrátami a hlavně slibují zachování motokárových jízdních vlastností. Vůz obouvá kola od devatenácti do dvaceti palců, v obou případech aerodynamicky optimalizovaná a určená výhradně pro tento model.

Foto: Mini

Na přepracovaném sloupku vzadu najdeme i nové logo JCW.

Nezapomnělo se ani na bezpečnostní a asistenční pomocníky. Countryman JCW je vybaven 12 ultrazvukovými senzory a čtyřmi kamerami, díky tomu je monitorováno kompletní okolí vozu. Díky pokročilým technologiím autonomní jízdy lze vůbec poprvé sundat ruce z volantu v rychlostech do 60 km/h, avšak za předpokladu, že řidič i nadále bedlivě sleduje okolní provoz a je připraven kdykoliv převzít řízení.

Pokud se ještě nechystáte vstoupit do světa elektromobility, ale nazlobená 300koňová motokára je na vás trochu moc, existuje ještě jedna civilnější alternativa – tříválcová patnáctistovka s výkonem 115 kW, která na stovku potřebuje 8,3 sekundy. A hlavně je cenově dostupnější.

Nový Mini Countryman s tříválcem se nabízí ve čtyřech výbavových stupních, za které dáte od 874 900 Kč do 1 102 114 Kč, zatímco plnotučné JCW stojí 1 261 000 Kč. Cenový odskok tu tedy je, možná jsme ale příplatek za sportovní motor čekali ještě větší.

Reklama

Načítám