Článek
Faktorem, který má zlepšit práci s infotainmentem a zajistit bezpečnější interakci s displeji během řízení, má totiž být nový typ písma. Ano, Volvo představilo nový font.
Jmenuje se Volvo Centum (označení odkazuje na sté výročí společnosti v roce 2027) a vytvořeno bylo ve spolupráci s typografickým studiem Dalton Maag. Automobilka plánuje jeho premiéru v novém modelu EX60 na začátku roku 2026.
Poslání nového fontu je jednoduché - má být na displejích snadno a rychle čitelné, zejména při řízení. Nebude tedy tolik odvádět šoférovu pozornost. Písmo prý bylo navrženo tak, aby přímo snížilo pohyb očí. Volvo zároveň omezí zbytečnou grafiku, různé animace a „vizuální nepořádek“.
„Každé designové rozhodnutí — tvar, tloušťka, proporce — je učiněno tak, aby lidé četli rychleji, lépe porozuměli informacím a zůstali soustředění na řízení,“ říká Pablo Bosch, vývojář písma ve studiu Dalton Maag.
My samozřejmě každou iniciativu, která zjednoduší interakci s čím dál většími displeji a složitějšími palubními a multimediálními systémy, vítáme, přesto se nemůžeme zbavit dojmu, že by to šlo ještě lépe.
Švédská automobilka totiž patří k výrobcům, kteří z interiéru odstraňují tlačítka a fyzické ovladače. K ovládání i velice důležitých funkcí prosazují právě obrazovku infotainmentu. Třeba v takovém modelu EX30 se přes displej nastavuje skoro všechno - včetně sedadel, světel nebo zrcátek.
Takže, nápad fajn, ale pokud by se Volvo rozhodlo jít ve stopách automobilek jako Volkswagen, Hyundai nebo Porsche, které se postupně vracejí k fyzickým „čudlíkům“, zlobit se nebudeme!


