Článek
Šestou generaci kupé Honda Prelude avizovala japonská automobilka už nějaký čas, až teď se ale dozvídáme veškeré technické podrobnosti a překvapivě rovnou i české ceny. Ale pojďme popořadě…
Prelude navazuje na tradici sportovních kupé, design auta je čistý a minimalistický, kromě vkusné světelné techniky a svažující se zádi si můžeme všimnout zapuštěných klik dveří nebo devatenáctipalcových kol, která jsou pro tento kousek standardem.
Nová Honda Prelude má sice na délku přes 4,5 metru, přesto bude zadní lavice jejího interiéru (s konceptem 2+2) vhodná spíše pro děti, případně jen na krátké cesty. Naopak vepředu se můžete těšit na sportovní sedačky (více boční opory pro řidiče, pohodlnější nastupování u spolujezdce), sportovní volant či plejádu klasických ovládacích prvků v podobě tlačítek a otočných ovladačů. Zkrátka sednout a jet!

Kufr slupne 264 až 760 litrů.
Na našem trhu bude k mání jediná a po strop vybavená verze Advanced, která kromě 19“ kol přináší vyhřívaná přední sedadla čalouněná kůží, dvouzónovou automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat, bezklíčový přístup, devítipalcovou obrazovku multimédií s podporou Apple CarPlay a Android Auto, bezdrátovou nabíječku telefonu, audio Bose s osmi reproduktory, parkovací senzory i zadní kameru nebo adaptivní LED světlomety.
A jak je to s tím sportováním? I když Prelude zvenčí vypadá, že by z fleku mohl na závodní okruh (a svižně vás koneckonců sveze rád), co do podstaty je to spíše líbivé GT na dlouhé cesty. Pod kapotou sice najdeme atmosférický dvoulitr pracující v Atkinsonově cyklu, ale bavíme se o full-hybridu dopovaném dalšími dvěma elektromotory. Výsledkem je systémový výkon 150 kW, točivý moment 315 Nm, stovka za 8,2 sekundy a maximální rychlost 188 km/h.

Prelude sice nemá manuální převodovku, její řešení S+ Shift však simuluje osm virtuálních převodových stupňů, které můžete řadit pádly pod volantem. A dokonce umí sázet i meziplyny!
Honda prý ladila podvozek tak, aby byl pohodlný na dlouhých cestách, ale pořád přesný při ostřejším zacházení. Po stránce komfortu se prý bavíme o tuhosti někde mezi civilním Civicem a jeho sportovní odnoží Type R. Standardně dodávané adaptivní tlumiče doplňuje systém AHA (Agile Handling Assist) s jemným přibrzďováním vnitřních kol a rychlejšími reakcemi, ale třeba i přední zavěšení s dvouosou vzpěrou, což minimalizuje tahání za volant při zrychlování.
Je víc než jasné, že novinka od Hondy bude spíše okrajovou záležitostí - už kvůli tomu, že hybridní kupé s pohonem předních kol místo sportovních ambicí vyzdvihuje sympatickou spotřebu jen lehce nad pěti litry. Přesto se na svezení těšíme. A teď už i víme, na kolik potenciální zájemce přijde. Honda Prelude u nás stojí 1 199 900 Kč s plnou výbavou, připlácí se jen za pár drobností, třeba Black Pack s černými detaily karoserie. Jejich ceny nám Honda doplní co nevidět.






