Hlavní obsah

Nissan Micra se vrací! Dostává roztomilý kukuč, ale typický český zákazník nejspíš radostí skákat nebude

Foto: Nissan

Městská Micra patří mezi výrazné automobilové pojmy, ta současná se ale představila už v roce 2016 a poslední roky ležela u ledu. Pomyslný restart teď Japonci zahajují s novou, v pořadí šestou generací.

Článek

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Předchozích pět generací Nissanu Micra tu s námi bylo přes čtyři dekády. Zbrusu nový šestý pokračovatel však zcela mění zajeté pořádky a stává se z něj výhradně elektromobil postavený na alianční platformě ve spolupráci s Renaultem.

Novou Micru navrhlo londýnské centrum Design Europe a nutno říct, že s výrazným lakem, funky designem a roztomilým kukučem vypadá velmi dobře! Ochranné plasty navozují dojem SUV, osmnáctipalcová kola v kombinaci s kontrastně zbarvenou střechou zase dodávají potřebný šmrnc.

Uvnitř se prý Micra vrací ke kořenům a chce být především jednoduchá, decentní a elegantní. Pravdou je, že právě v kabině alianční spolupráci poznáte prakticky okamžitě. Novinka je totiž blízkým sourozencem Renaultu 5 a řadu prvků v kabině si propůjčuje jedna ku jedné.

Foto: Nissan

Micra nemá na délku ani čtyři metry, takže i s bateriemi v podlaze váží slušných 1 400, respektive 1 524 kg (v závislosti na verzi). Navzdory kompaktnosti slupne kufr až 326 litrů bagáže.

Zákazníci mají na výběr ze dvou variant – základ (90 kW, 225 Nm) se 40kWh baterií a dojezdem 308 kilometrů, případně dospělejší verzi (110 kW, 245 Nm) s 52kWh baterkou a o sto kilometrů vyšším dojezdem. Maximální nabíjecí výkon je 80, respektive 100 kW, Micra se z 15 na 80 % dobije za půlhodinu.

Všechny verze mají ve standardní výbavě tepelné čerpadlo a možnost předehřevu baterie. Nechybí ani systém V2L, který známe spíše z vyšších automobilových segmentů. Díky němu můžete z trakční baterie vozu napájet i jiná elektrická zařízení.

Foto: Nissan

V kabině Micry se rychle zabydlíte, jednotlivé prvky se orientují na řidiče.

Nissan díky rozumné hmotnosti a nízkému těžišti slibuje i dospělé a zábavné jízdní vlastnosti. Micra dostává například víceprvkové zavěšení, které v této kategorii nebývá zvykem.

Třešničkou na dortu je armáda bezpečnostních a asistenčních systémů doplněná o moderní palubní technologie. Infotainment – podobně jako u moderních renaultů – jede na službách Googlu, je připojen k internetu a může být aktualizován bezdrátově z pohodlí domova.

Tajemstvím zatím zůstávají české ceny. Dozvědět bychom se je ale měli co nevidět, nový Nissan Micra se totiž na evropských trzích začne prodávat ještě letos.

Načítám