Hlavní obsah

Největší importér nových vozů aut do Česka slaví. Už prodal 750 tisíc vozů, ale začíná to dřít

Foto: Volkswagen

Zájem o elektrické vozy vzrůstá jen pomalu. Volkswagen v Česku během minulého roku prodal přes 600 vozů z rodiny ID a očekává, že v letošním roce bude úspěšnější. Věří hlavně připravovanému sedanu ID.7

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Už od začátku pandemie covidu-19 zažívá evropský automobilový průmysl snad nejhorší období ve své moderní historii a situace se pochopitelně odráží i v Česku. Největší český importér nových vozů Porsche Česká republika zveřejnil své výsledky za loňský rok, přinášející nárůsty a poklesy u jednotlivých značek, a současně dodává, že vlivem výrobních problémů bude jen těžko dohánět obchodní výsledky z let před rokem 2020.

Článek

Tři čtvrtě milionu. Největší importér nových vozů do Česka, společnost Porsche Česká republika, během svého působení na tuzemském trhu od roku 1991 už zákazníkům prodal 750 tisíc nových osobních a užitkových vozů. V dnešních dnech importér značek Audi, Cupra, Seat a Volkswagen zveřejnil i prodejní výsledky za loňský rok 2022.

V uplynulém roce svým zákazníkům předal 31 513 nových vozů, což znamená meziroční pokles o 6,8 procenta. Nepříjemný propad však zažívá celý český automobilový trh. Vloni bylo v Česku nově zaregistrováno 192 087 nových osobních automobilů s meziročním poklesem 7,1 procenta. S výraznějším propadem o 11,4 procenta bylo u nás zaregistrováno také 26 923 nových lehkých užitkových vozů. Český dovozce se potýkal hlavně s nízkými dodávkami nových vozů z výrobních linek.

Foto: Volkswagen

Jedním z nejúspěšnějších vozů Volkswagenu byl v loňském roce uvedený model Taigo

Čtyřnásobného nárůstu prodejů v loňském roce dosáhla španělská sportovně-stylová značka Cupra. Za obchodní úspěchy vděčí zejména populárnímu modelu Formentor, který v loňských dodávkách tvořil přes 2 000 z celkem 2 313 předaných vozů. Naopak více než čtyřicetiprocentní propadem v Česku trpí mateřský Seat – meziročně se odbyt značky na našem trhu snížil ze 7 730 na 4 621 nových aut.

Decentním meziročním snížením prodejů se musí pochlubit i Volkswagen jako nejdůležitější značka v portfoliu importéra. Z předloňských 18 284 nových vozů se stalo loni jen 17 532. Méně se prodalo i užitkových vozů značky, když se odbyt propadl ze 4 194 vozů na 3 603. Českého dovozce naopak těší vzrůstající zájem o elektromobilitu, protože v roce 2022 dodal přes 600 vozů rodiny Volkswagen ID. Očekává, že letos dosáhne dvojnásobného počtu díky uvedení připravovaného elektrického sedanu ID.7.

Foto: Vladislav Pešek pro Special Drive

Sportovně-stylová Cupra raketově vzrůstá a jejím bestsellerem je Formentor. Mateřský Seat naopak upadá

A jak si v Česku vede značka Audi? V loňském roce u nás dosáhla nejlepšího prodejního výsledku za posledních 5 let, když svým zákazníkům dodala 3 444 vozů. Meziročně je to nárůst o 16,1 procenta. Mimořádným úspěchem je loňské uvedení nejnovější generace sportovního Audi RS 3, které v tuzemsku aktuálně má přes 200 zákaznických objednávek a nejprodávanějším modelem je tradiční Audi A6, mimochodem Flotilové auto roku 2022.

Foto: Volkswagen

Elektrický ID.Buzz je revolučním vozem, jaký byl jednou z nejvýznamnějších novinek koncernu Volkswagen v roce 2022

Český importér odhaluje výhled na rok 2023 a obává se schválení Euro 7

Zástupci jednotlivých značek koncernu Volkswagen pod křídly importéra Porsche Česká republika doplňují, že uplynulý rok 2022 jim přinesl prodejní úspěchy i rozporuplné obchodní výsledky. A věří, že v následujících měsících zvládnou dodat více nových vozů. I když na jedné straně pracují s vysokým počtem objednávek, na druhé straně pokračují omezení ve výrobě kvůli nedostatku komponentů a zvyšování výrobních nákladů i cen energií. To jsou vlivy, které budou komplikovat výrobu a prodej nových vozů.

Komplikace může podle zástupců Porsche České republika způsobit také uvedení přísnější emisní normy Euro 7. Už v minulosti jsme se věnovali tomu, že nejnovější Euro 7 může znamenat konec dostupných aut, což by zkomplikovalo mobilitu nízkopříjmovým skupinám zákazníkům. Reálným následkem pak bude zvýšení zájmu o ojetá auta i nezastavitelné stárnutí vozového parku.

Reklama

Související témata:
Načítám