Hlavní obsah

Nejmenší a nejlevnější Volkswagen končí, jeho nástupce i nástupce Škody Citigo už bude elektrický

Foto: Volkswagen

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejmenší a nejlevnější model značky Volkswagen končí, městský minivůz up! musí v bratislavské továrně udělat místo větším a výnosnějším modelům Passat a Superb.

Článek

Německá automobilka Volkswagen definitivně ukončuje produkci malých automobilů up!, které se vyráběly v jejím bratislavském závodě. Model up! byl nejlevnějším vozem v nabídce značky VW, zákazníci měli zájem především o jeho verzi e-up! s elektrickým pohonem. Nástupce modelu up! přijde na trh až po roce 2026 a bude se prodávat pouze s elektrickým pohonem, napsala agentura DPA.

„Výroba vozů up! a e-up! v bratislavské továrně Volkswagenu ve čtvrtém čtvrtletí končí,“ sdělil dnes agentuře DPA mluvčí podniku. Šéf značky VW Thomas Schäfer to zdůvodnil novými pravidly pro kybernetickou bezpečnost, která začnou platit v polovině příštího roku. „Museli bychom vůz vybavit zcela novou elektronickou architekturou. To by prostě bylo příliš drahé,“ dodal.

Volkswagen uvedl model up! na trh v roce 2011, v roce 2014 pak přišla verze e-up! s elektrickým pohonem. Obě varianty se vyráběly v bratislavské továrně. Loni souhrnná produkce obou verzí klesla na 33 000 vozů z více než 75 000 vozů v roce 2021, napsala DPA.

Up! tak přežil svého mladoboleslavského sourozence, Škodu Citigo, o tři roky. Citigo skončilo v létě 2020, poslední série byla elektrická verze Citigo-e iV, a šlo tedy o první sériově vyráběný elektromobil značky Škoda. Vznikl pouze v omezené sérii (do 5 000 ks), po kterých se na trhu jen zaprášilo. Spolu s elektrickým nástupcem VW up! by měl dorazit i podobný model se znakem Škoda na přídi a cenovkou pod půl milionu korun.

Načítám