Hlavní obsah

Ceník nového Passatu překvapuje! Slušně vybavený základ je výrazně levnější než se předpokládalo

Foto: Volkswagen

Nová generace Volkswagenu Passat se představuje českým zákazníkům se základní výbavou a motorem. Zatím jen formou konfigurátoru, to nám však nebrání ji pořádně prozkoumat.

Článek

Pokud automobilové dění sledujete průběžně, určitě pro vás není žádnou novinkou, že nový Passat (na rozdíl od technicky spřízněné Škody Superb) koupíte výhradně jako kombík. První české ceny už nějaký čas tajemstvím nejsou, na absolutní základ jsme si ale museli počkat až do dnešních dní, kdy se konečně objevil v konfigurátoru.

Základní Passat v omezené edici Limited startuje na částce 899 900 Kč. Za tyto peníze má pod kapotou benzinovou patnáctistovku s výkonem 150 koní, která roztáčí přední kola. Na rozdíl od menších modelů Volkswagenu se však nenabízí s manuální převodovkou (a to v žádné motorizaci), takže se v úvodní verzi pojí rovnou se sedmistupňovou automatickou dvouspojkou.

Jak můžete vidět na přiložených snímcích, k nejlevnější verzi se váže bílé lakování v kombinaci se stříbrnými šestnáctipalcovými koly z lehkých slitin. Ruku na srdce, barevné verze na větších kolech vypadají mnohem lépe, základ nás za srdíčko úplně nechytl. Na druhou stranu nejde o auto, které by třeba ve firemní flotile mělo dělat vyloženě ostudu.

Foto: Volkswagen

Ani základní verzi nechybí horizontální linka mezi zadními svítilnami.

Obzvlášť, když začnete výbavu zkoumat podrobněji. Už základ totiž nabízí LED světlomety vpředu i vzadu, parkovací senzory na obou koncích karoserie nebo zadní kameru. Uvnitř potom najdeme digitální přístrojový štít a velkou 12,9″ obrazovku multimediálního systému, prostřednictvím které se ovládá drtivá většina funkcí.

Ani tím ale výčet výbavových položek nekončí. Dále tu máme dvouzónovou automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat nebo textilní koberečky. A nezapomnělo se ani na armádu asistenčních a bezpečnostních systémů, včetně hlídání jízdního pruhu nebo předkolizního asistenta.

Foto: Volkswagen

Vstupní výbava má i moderní vychytávky včetně digitálního kokpitu.

A když na to přijde, můžete za rozumný peníz zkrášlit i onen exteriér. Metalické lakování stojí 18 300 Kč, větší sedmnáctipalcová kola 19 300 Kč. A co vy, preferujete co možná nejpříznivější cenovku, nebo si rádi připlatíte za bohatší výbavu? Klidně nám dejte vědět v diskuzi!

Základní VW Passat by mi...
... bohatě stačil.
70,1 %
... nevyhovoval. Připlatil bych si za víc!
29,9 %
Celkem hlasovalo 3296 čtenářů.
Načítám