Hlavní obsah

Koncept Kia EV5 se umí proměnit v pojízdný salonek, sériové verze se nejdřív dočkají v Číně

Foto: Kia

Menší sourozenec typu EV9 má zamířit na čínský trh už koncem tohoto roku, zbytek světa bude následovat nedlouho poté.

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kia rychle rozšiřuje paletu svých elektromobilů. Po technikou našlapaném modelu EV6, který umí potěšit i nadšeného řidiče, následovalo velké sedmimístné SUV jménem EV9. A nyní v rychlém sledu přichází koncept kompaktního crossoveru EV5 o velikosti modelu Sportage.

Článek

Kia plánuje rozšířit své řady o další elektromobil, jak naznačuje nový typ EV5 Concept. Na první pohled je vůz s výjimkou menších rozměrů téměř k nerozeznání od většího sourozence EV9 – v obou případech totiž designéři značky Kia evidentně ve velkém používali pravítko, akorát u EV5 s menším měřítkem. Zatímco EV9 je velká sedmimístná vlajková loď, EV5 by měl být kompaktnější crossover o velikosti modelu Sportage.

Model EV9 a nový koncept EV5 se vyznačují hranatým čumákem s vertikálními předními svítilnami, velmi podobná je i boční silueta. Téměř ze všech pohledů a zejména pak při pohledu z boku je patrné, že designéři uplatnili metodu prolínání ploch, což pomáhá auto opticky odlehčit.

Foto: Kia

Koncept se pyšní speciálním lakem Iceberg Matte Green, i když bychom podle renderů vsadili boty na to, že je stříbrný. Excentrický design skvěle doplňují 21palcová asymetrická kola.

Ostře řezané kontury pomáhá zvýraznit i speciální lak se zvláštním názvem Iceberg Matte Green – přestože na fotografiích se barva jeví jako stříbrná s nádechy modré. Design, jehož excentricita je čistě záměrná, podtrhují 21palcová litá asymetrická kola.

Oproti ostřeji řezanému exteriéru má interiér podstatně uhlazenější estetiku. Z plovoucí a jednoduše řešené palubní desky ční osmihranný volant, zpoza kterého prosvítá přístrojový panel plynule přecházející v displej infotainmentu. Pod širokoúhlým displejem pak vidíme několik analogových tlačítek.

Uprostřed chybí středová konzola, což interiéru dodává na prostornosti a vzdušnosti. Místo ní je tu pod palubní deskou chytrý úložný prostor a hrany sedadel jako by vyčnívají do prostoru, čímž působí dojmem téměř jednolité lavice.

Sedadla jako taková jsou potom otočná, což v kombinaci se sedadly otevírajícími se proti sobě umožňuje vytvořit posezení ve stylu noblesního salonu. Podobným způsobem lze proměnit zavazadlový prostor v piknikové posezení díky výsuvné lavičce. Sériová EV5 se nejspíš těchto chytře praktických vychytávek nedočká. Zato by měla už na konci tohoto roku zavítat do Číny, ostatní trhy budou následovat v průběhu roku 2024.

Reklama

Načítám