Hlavní obsah

Nová Kia Niro přijede na trh ve třech provedeních. Víme, co budou umět a jakou nabídnou výbavu

Foto: Kia

Paradoxně největší výkon má čistě elektrické provedení

4. 3. 2022

Druhá generace vozu Kia Niro byla oficiálně představena už vloni v listopadu na autosalonu v Soulu, ale automobilka tehdy ještě nezveřejnila podrobné specifikace tří dostupných hybridních elektrických (HEV), plug-in hybridních (PHEV) a čistě elektrických pohonných jednotek. Teď už máme podrobnosti.

Článek

O designu a celkové koncepci nového a pokrokového modelu Kia Niro jste si mohli přečíst už před pár měsíci i u nás, ale tehdy jsme ještě nevěděli výbavy ani přesné specifikace. To se ale dnešním dnem mění, a tak vám je přinášíme včetně vnějších rozměrů.

Začněme tím, že Kia říká, že Niro je založeno na „platformě třetí generace“, což by se dalo nazvat spíš jako přepracovaná verze architektury odcházejícího modelu, protože nový E-GMP je vyhrazen pouze pro elektrické modely. Inženýři Kia optimalizovali řízení a zavěšení, přičemž vzpěry MacPherson vpředu a čtyřprvkové nastavení vzadu těží z nového nastavení, takže nové Niro by mělo zase o kus lépe jezdit.

Foto: Kia

Interiér nevypadá zle a výbava je překvapivě bohatá

Hybridní ústrojí v novince Kia Niro HEV se skládá z lehce modernizovaného čtyřválcového motoru Smartstream 1,6 l GDI s výkonem 77 kW a točivým momentem 144 Nm, který je spřažený s elektromotorem, který dává dalších 32 kW. Kombinovaný výkon je pak 104 kW, což je stejné jako u stávající generace. Výkon se pak na přední nápravu přenáší přes šestistupňový dvouspojkový automat DCT.

Model nabízí režim nulových emisí „Green Zone Drive“, který lze podle Kii aktivovat na konkrétních místech, jako jsou obytné oblasti, školy nebo nemocnice, ale automobilka nezmiňuje dojezd. Určitě má důvod, baterie umístěná pod zadními sedadly je totiž poměrně kompaktní a může se nabíjet pouze při rekuperačním brzdění nebo spalovacím motorem.

Zajímavější a silnější provedení PHEV má kombinovaný výkon motoru 1,6 GDI a elektromotoru již 136 kW, ale hlavně má větší 11,1 kWh lithium-iontovou baterii, která podle předběžných údajů umožňuje dojezd čistě na elektřinu až 60 kilometrů.

Pokud jde o Kia Niro EV, tedy čistě elektrické provedení, tak to používá elektromotor s výkonem 150 kW a točivým momentem 255 Nm. Výkon je stejný jako u předchozí generace, ale točivý moment je nižší, protože odcházející model měl 395 Nm. Baterie má stejnou kapacitu 64,8 kWh a umožňuje dojezd až 463 km. Pokud jste si mysleli, že nižší točivý moment bude mít blahodárný vliv na dojezd, pak budete zklamaní, je to jen o 9 km víc, než měl odcházející model. V rychlonabíječce a za optimálních podmínek se baterie EV dokáže nabít z 10 na 80 procent za 43 minut, ale Kia zatím nezveřejnila časy nabíjení ze standardní domácí zásuvky.

Všechny varianty mají na délku 4 420 mm, na šířku 1 825 mm a na výšku 1 545 mm, rozvor je pak 2 720 mm. Niro nám tedy celkově povyrostlo do všech stran. Díky tomu se můžete těšit na prostornější kabinu se zvětšeným prostorem pro nohy cestujících vzadu. Zavazadlový prostor se pak liší v závislosti na typu pohonné jednotky, s kapacitou 451 litrů u hybridní verze, skromnějších 348 litrů v plug-in hybridním provedení a velkorysejších 495 litrů u čistě elektrického Nira.

Kokpit inspirovaný EV6 má 10,25palcovou obrazovku integrující sdružený přístroj a infotainment a navíc 10palcový head-up displej. Samostatnou částí je klimatizace, bezdrátová nabíjecí podložka, USB zásuvky typu C a ambientní osvětlení. Mezi další technologické funkce patří pokročilé rozpoznávání hlasu, elektricky ovládané dveře zavazadlového prostoru, digitální klíč a přední a zadní kamery. Sada Kia DriveWise systému ADAS pak obsahuje všechny nejnovější systémy včetně vzdáleného inteligentního parkovacího asistenta, asistenta pro jízdu na dálnici, inteligentního tempomatu založeného na navigaci, asistenta bezpečného vyjetí a asistenta vyhýbání se kolizím při couvání a pro bezpečné projíždění křižovatek.

Všechny varianty nového modelu Kia Niro se v Evropě objeví během prvního čtvrtletí roku 2022.

Reklama

Sdílejte článek