Hlavní obsah

Je fešný, prostorný a jezdí za pár. Peugeot 5008 pro sedm teď koupíte s desetitisícovými slevami

Foto: Lukáš Kukla
Aktualizováno

Vlajkové SUV Peugeotu prošlo mezigeneračně významnou proměnou, která se dotkla designu, kabiny i technologií. Pořád je to ale nanejvýš praktické auto se slušnou pořizovací cenou a třetí řadou grátis.

Článek

Francouzský Peugeot se s novou generací 5008 rozhodl pro dramatickou obměnu motorové palety. Rozloučil se s dieselem a přivítal celou řadu elektrifikovaných pohonů. Vrcholné SUV teď můžete pořídit coby elektromobil (s dojezdem až 662 km), plug-in hybrid nebo základní mild hybrid.

Kované autíčkáře může popudit, že vstupní motorizace je jen tříválec. Zapomíná se ale na to, že nejde jen o motor samotný, ale propracovaný elektrifikovaný celek. Spalovací motor s maximálním výkonem 136 koní a točivým momentem 230 Nm totiž spolupracuje s elektromotorem (plus 21 k a 51 Nm) umístěným v šestistupňové automatické dvouspojkové převodovce e-DCS6. K tomu přičtěme ještě 48V síť a baterii s kapacitou 0,432 kWh, která umožňuje drobné popojíždění výhradně na elektřinu.

Foto: Lukáš Kukla

Zavazadlový prostor pojme od 748 do 1 815 litrů, což je víc než dost i pro pořádně rozvětvenou rodinu.

Letošní test nás přesvědčil, že základ nabídky bychom určitě neměli zatracovat. Dynamika je obstojná (kdo potřebuje víc, sáhne po mrštnějším plug-in hybridu), sladění pohonu rovněž prima, ale hlavně potěší nízká spotřeba paliva. V reálném provozu jsme totiž s mixem města, okresek a dálnic dosáhli průměru 6,5 l/100 km. Nezapomínejme, že se bavíme o skoro 4,8 metru dlouhém SUV pro sedm cestujících.

Foto: Lukáš Kukla

Ať už cukáte městem, korzujete okreskami nebo absolvujete dlouhý dálniční přesun, na celou posádku dohlíží až čtyřicítka bezpečnostních a asistenčních systémů.

Peugeot v modelech 5008 a 3008 pracuje s poslední evolucí svého i-Cockpitu, což znamená vyvýšený přístrojový panel doplněný menším volantem. Pracoviště řidiče vypadá nanejvýš futuristicky, vybaveno je příjemnými a kvalitními materiály všude kolem vás.

Foto: Lukáš Kukla

Už základní výbava zahrnuje například 18“ litá kola, hands-free přístup a startování, zadní parkovací kameru, automatickou dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná sedadla vpředu nebo sedm míst k sezení. Kdo o třetí řadu sedadel nestojí, může si v konfigurátoru zaškrtnout bezplatnou pětimístnou specifikaci.

Francouzská značka teď navíc svou vlajkovou loď nabízí za zajímavé peníze. Ze základu v úvodní výbavě Allure vám totiž sleví pětapadesát tisíc, 5008 Hybrid tak může být vaše již od 810 000 Kč. Pro náročnější klientelu jsou připraveny ještě bohatší výbavové stupně Business a GT za 840, respektive 910 tisíc korun.

Peugeot navíc ke standardní záruce nabízí možnost jejího významného rozšíření až na 8 let nebo 200 000 kilometrů. V případě plug-in hybridů a elektromobilů je potom trakční baterie od počátku kryta na 8 let nebo 160 000 km. České zastoupení navíc vyzdvihuje možnost operativního leasingu (od 9 350 Kč/měsíc) a rovněž bohaté skladové zásoby, takže nové auto můžete pořídit prakticky okamžitě.

Načítám